wat voor nut heeft een vlieg?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.5K
Amadea
6 jaar geleden
Zie https://www.startpagina.nl/v/wonen/tuin/vraag/77939/vlieg-nuttig en https://www.startpagina.nl/v/natuur/biologie/vraag/17659/nuttige-functie-vlieg-natuur
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Deze reactie zag ik pas nadat ik mijn antwoord verstuurd had.
tinus1969
6 jaar geleden
Waarom zou een vlieg een nut moeten hebben?

Antwoorden (1)

De vlieg is de opruimer in de natuur. Bijvoorbeeld bij het opruimen van kadavers, die op die manier sneller schoon zijn.
De maden van vliegen worden gebruikt om moeilijk te genezen wonden schoon te maken van afgestorven weefsel in de wonden.
Vliegen spelen ook rol in de voedselketen.
En waarschijnlijk zullen ze ook wel een rol spelen in bevruchting van bepaalde planten.

Toegevoegd na 18 minuten:
het schiet me net te binnen, vliegen zijn de bestuivers van de aasbloemen zoals de stapelia. Om de vliegen aan te trekken ruiken aasbloemen naar rottend vlees.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Z512099
6 jaar geleden
+ van mij voor de toevoeging.