Wie weet wat voor tor/ kever dit is?

Vandaag gevonden op de muur van mijn huis. Google hielp me niet echt :(

Picture for question
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.9K
Amadea
6 jaar geleden
Jij helpt ons wel met het vinden van een antwoord door een (link naar de) foto van het beestje te laten zien!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik probeer de foto te uploaden, maar dat lukt niet echt :( Even kijken wat ik daar aan kan doen
Amadea
6 jaar geleden
't Is gelukt, mooi!

Het beste antwoord

Het is een sachembijenoliekever, Sitaris muralis. Een zeldzaam lid uit de familie van de oliekevers. Hij is namelijk om voort te kunnen bestaan afhankelijk van de gewone sachembij. Het zijn broedparasieten, en dat betekent dat larven van deze kever groeien in de voedselvoorraad van de bij.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Thanks. Dit is inderdaad het beeste. Grappig: zeldzaam dus! Dank voor de hulp