Van welk dier is dit nest?

Picture for question
7 maanden geleden
in: Insecten
TurfGraver
7 maanden geleden
Lijkt mij een wespennest.
bamibal
7 maanden geleden
Lijkt inderdaad een wespennest. Afhankelijk van de grootte zou het ook van hoornaars kunnen zijn.
Maljaerd
7 maanden geleden
Oke ,bedankt voor jullie reacties

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk het nest van de Europese Hornaar, deze kan je het best professioneel laten verwijderen.
7 maanden geleden
Dat is overduidelijk een wespennest. Mooi, die structuur van op laagjes papier-maché lijkend materiaal!
. . .
Vermoedelijk betreft het een nest van de Duitse wesp, want die zijn grijs van kleur omdat ze er droog hout voor gebruikten. Nesten van een gewone wesp en van een hoornaar zijn meestal geel tot roodbruin van kleur.
Toegevoegd op 14 september 2023 13:08: tekst
Amadea
7 maanden geleden