Volgens mij betreft dit een Koffieboonspin, Steatoda bipunctata. Dat is geen kruisspin maar een kogelspin. Een ongevaarlijke soort die haar naam dankt aan de merkwaardige vorm van het achterlijf.
Amadea
een jaar geleden
Ik heb net met google gekeken en google geeft aan dat dit een kruisspin is: Araneus is een geslacht van spinnen uit de familie wielwebspinnen (Araneidae). Dit geslacht wordt ook wel kruisspinnen genoemd, maar dat verwijst vooral naar de bekendste Araneus-soort, de kruisspin.
ik ben geen expert dus als ik het fout heb sorry
een jaar geleden