Door welk ongedierte ben ik gebeten? Iemand tips?

2 weken geleden werd ik meerdere ochtenden wakker met jeukende bulten. Vooral ook bulten bij elkaar. Eerst 4 bij mijn knie, daarna 2 op mijn linker pols, daarna 2 op mijn bovenbeen. Jeuken erg veel (heb ook een gevoelige huid) Ik was erg bang voor bedwantsen. Ik heb het hele bed nagekeken, niks te vinden. Ook geen bloedsporen of ontlasting. Sinds een paar dagen slaap ik met kleding aan, tot nu toe nog niet weer gebeten. Ik heb tape om mijn bed gedaan en vond smiddags dit ongedierte. Linker foto, ongeveer 1 mm. Foto is ingezoomd. Er zat ook bloed in dat 'zakje". De volgende dag zat er weer ongedierte op. Rechter foto. Ook 1 mm. Vanmiddag opnieuw weer 1 gevonden op het tape. Zijn dit bedwantsen? Of vlooien? Of ander ongedierte? Ik heb 2 katten, komen echter niet op de slaapkamer. Heb hun vachten nagekeken ook niks te vinden. Weet iemand welk ongedierte dit is? Bijten ze normaliter elke dag/nacht? Hoe kan ik ze bestrijden? Ik stofzuig elke dag het bed, elke dag was ik het beddengoed op 60, en elke dag nieuw tape. helppp :(

Picture for question
een jaar geleden
in: Insecten
2.2K

Antwoorden (1)

Het linker beestje is volgens mij toch wel een kattenvlo. Die komen algemeen voor in woningen. Soms doen vlooien een proefbeet bij de mens, waardoor huidirritaties en zwellingen kunnen optreden.

Het rechter beestje lijkt een ander soort insect, daar zie je niet van die haartjes op de poten en de kleur is meer beige. Maar het is me een raadsel wat dat kan zijn...
Amadea
een jaar geleden