Insect 2 cm, kan niet vliegen, wat is het?

Insect liep in huis, was makkelijk buiten te zetten. Vloog of spring niet weg. Wat is het? Zie foto

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Insecten
2.4K
tinus1969
4 jaar geleden
De foto niet helemaal duidelijk, maar het lijkt een groot soort wants.

Antwoorden (1)

Het zou wel eens een Bladpootrandwants kunnen zijn, Leptoglossus occidentalis. Vergelijk het rugpatroon met bijvoorbeeld deze afbeelding, dan zie je de grote gelijkenis: https://www.kad.nl/assets/uploads/2018/10/Leptoglossus_occidentalis_Coreidae_Western_conifer_seed_bug_WCSB_-_imago_Molenhoek_the_Netherlands-1200x420-c-center.jpg
Toegevoegd op 01 februari 2020 19:45: afbeelding
Plaatje bij antwoord
Amadea