Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Weet iemand wat voor beestjes dit zijn?

Ik had een papiertje op de kast liggen. Daar bovenop een bord met allemiliunfolie en een kaars (zodat de kaarsvet lekt op het folie).
De kaars heeft meerdere keren aan gestaan en dagen later bij het optillen zaten deze beestjes onder het bord op het papiertje.
De beestjes lopen heel snel.
Foto's komen uit een filmpje, het filmpje lukt niet om te downloaden

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Insecten
2.8K
Amadea
4 jaar geleden
Er zijn slechts zwarte vlekjes te zien, onmogelijk om te kunnen determineren om wat voor beestjes het zou kunnen gaan. Is het mogelijk een scherper ingezoomde foto te maken?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het lukt mij niet om een filmpje te downloaden, dus dit is de beste screenshot die ik kan maken..

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De beestjes zijn uiterst klein op de foto. Fruitvliegjes zie je vaak als kleine driehoekjes. Daarom denk ik, dat het tripsen zijn. Net zo klein als fruitvliegjes, maar wel wat slanker.
Tripsen zijn onweers- of donderbeestjes en blaaspotigen. Er zijn tot nu toe zo'n 7400 soorten bekend. Het zijn slechte vliegers, maar kruipen overal rond, vooral op de planten en in de potgrond. Door het licht van de kaarsen trekken ze er naar toe en gaan dood door de warmte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding