Hoe lang kunnen mieren zonder lucht?

Ik heb een net nieuwe mierenkolonie maar in mijn verblijf kunnen ze geen lucht krijgen. Is dit erg? Moet ik soms gewoon even de bak open doen? Ik weet dat er speciaal gel is zodat de mieren niet kunnen weglopen maar dat heb ik liever niet want ik heb nog andere dieren die de mieren heel interessant vinden.

Alsjeblieft help mij!☹️

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Insecten
4.9K
Rieneke1
4 jaar geleden
Waarom begin je een kolonie als je geen idee hebt hoe ze te verzorgen?
ronron1212
4 jaar geleden
Er zijn prima bakken te koop om mieren kolonies te houden mieren hebben gewoon lucht nodig even een bak openzetten is niet voldoende.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
Min niet van mij, maar ik denk dat je bedoeld dat alles wat leeft ZUURSTOF nodig heeft.
Anders zou er geen vis meer in zee zwemmen. De gedachte achter je antwoord klopt wel. De levende mieren in een luchtdichte ruimte en waar geen andere voorzieningen zijn getroffen zullen uiteindelijk alle zuurstof verbruiken en langzaam stikken.
MasterSword
4 jaar geleden
Alles wat leeft heeft lucht nodig, waag het niet de mieren in een luchtdicht verblijf te doen !!!
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
Mijn bovenstaande reaktie was een reactie op, wat ooit eens een echt antwoord van @MasterSword was. Blijkbaar is dat antwoord omgehangen naar de reacties en is er zo een omgekeerde volgorde ontstaan.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Rieneke1 ik heb al een mierenkolonie { met een goed verblijf } maar ik heb nu net weer nieuwe mieren { ze zitten nog in het buisje } dus ik had een nieuw verblijf gekocht maar ik kwam er later achter dat ze er helemaal geen lucht kunnen krijgen dus nu ben ik een oplossing aan het vinden. Ik denk dat ik de gel maar ga gebruiken
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ronron1212 oké dankjewel ik ga denk ik de gel gebruiken of gewoon een nieuw verblijf kopen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
MasterSword nee dat ga ik niet doen! Ze zitten nog in de reageerbuis. Binnenkort nieuw verblijf kopen denk ik
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
De reden waarom ik deze vraag stel is omdat ik een mierenverblijf had gekocht en ik er later achter kwam dat ze er helemaal geen lucht in kunnen krijgen. Ik dacht dat ik een nieuw verblijf moest kopen maar ik ging toen naar mijn vriendin die ook mieren houdt en zij zei dat dat gewoon kon dus raakte ik een beetje in de war. Vandaar dat ik dit stel. Ik zal haar ook zeggen dat dit niet kan. Zij heeft wel een mierenverblijf met lucht hoor

Antwoorden (1)

Tot mijn verbazing kunnen mieren uren of zelfs dagen zonder zuurstof. Een mier een uurtje in een buisje vervoeren kan dus geen kwaad, maar een luchtdicht afgesloten dierenverblijf zal uiteindelijk dodelijk zijn.

Mieren hebben geen longen. In plaats daarvan ademen ze door kleine luchtgaatjes rond hun lichaam. Insecten stoppen vaak zelf met ademen, omdat te veel zuurstof schadelijk kan zijn en weefsel kan vernietigen.
SimonV
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
In de plaats van zuurstof had je beter verse lucht gezegd want er gaat een grote hoeveelheid zuurstof zitten in een bakje als je het dicht doet. Het duurt inderdaad en tijdje vooraleer die zuurstof op is maar als die echt op is kan de mier niet een een minuut bij bewustzijn blijven.