mijn verpopte meelwormen worden allemaal zwart, is dat erg? hebben licht en liggen op zaagsel?

ze liggen in een doorzichtige doos en krijgen redelijk licht, ze liggen op zaagsel. na een halve week ongeveer worden ze langzaam aan zwart, is dit erg? of hoort dit?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Insecten
4.3K

Antwoorden (1)

de pop worden kever tussen de 6 en 18 dagen. Liggen ze lager dan zijn ze dood. Je moet ze niet in het licht leggen maar in een iets donkere omgeving. Zal hierbij een link toevoegen voor de kweek.
Dode meelwormen zijn te herkennen aan hun zwarte kleur.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@ronron1212 bedankt voor je antwoord, maar is het gek als ze zwart worden? of zijn ze dan sowieso dood? want volgens mij worden bijna al mijn poppen zwart na een paar dagen. zou ik ze beter helemaal in het donker kunnen zetten of maakt dit niet veel uit? waar zou het probleem anders nog aan kunnen liggen?
ronron1212
4 jaar geleden
Misschien moet je me link even goed lezen je moet ze niet op zaagsel leggen maar op meel leggen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@ronron1212 nogmaals bedankt voor je reactie, als ik de verpopte meelwormen op meel leg, en ze in een wat donkere ruimte leg, zou het dan voor de rest goed moeten gaan?
ronron1212
4 jaar geleden
Proberen en ander opnieuw beginnen.
Zijn je poppen al lang pop of nog geen 18 dagen?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@ronron1212 al wel redelijk lang, ik denk dat de oudste zo'n 15 dagen zijn
zou ik trouwens ook tarwebloem kunnen gebruiken i.p.v. meel?
en maakt het uit of ze zwart zijn?
ronron1212
4 jaar geleden
Dode meelwormen zijn te herkennen aan hun zwarte kleur. Begin opnieuw en lees mijn link om alles goed te laten verlopen.
Amadea
4 jaar geleden
Poppen eten niets. Zwarte poppen zijn dood. Zie bijvoorbeeld https://www.researchgate.net/figure/Pupas-sadia-A-e-morta-B-com-quatro-dias-de-idade-de-Tenebrio-molitor-Coleoptera_fig1_261505816 waarbij de onderste dus morta is.