Welk geel met zwart insect in dit. Het is ongeveer 2 cm lang?

We zagen dit beestje op de schors van een appelboom in de buurt van s’Hertogenbosch. Hij zat stil en bwoog regelmatig met zijn achterlijfje, dat op een schorpioenstaart leek.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Insecten
6K

Antwoorden (2)

Dat moet de gele kamlangpootmug zijn.
5 jaar geleden
Er is geen duidelijk zichtbare donkere vlek aan het einde van de vleugels, maar de gevederde antennes zijn wel duidelijk aanwezig. Dus het is waarschijnlijk toch een mannetje van de Ctenophora ornata, Gele kamlangpootmug.
Toegevoegd op 12 april 2019 16:23: afbeelding
Plaatje bij antwoord
Amadea
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Deze lijkt er veel op, maar dit insect heeft niet zo een taille en de voelsprieten zijn niet zo groot.
Amadea
5 jaar geleden
Net zoals de ene mens langere wimpers heeft dan de andere is niet elk insect exact gelijk aan z'n soortgenoot. Misschien kan déze foto je overtuigen:
http://macroid.ru/mdata/54/20150508_145313_.jpg