Wat helpt echt tegen muggen?

Ik vraag me af wat er echt helpt tegen muggen ? Ik zie dat er apparaten voor zijn maar helpen die echt ? K ben op zoek om mijn huis mug vrij te maken zonder dat ik me van kop tot teen moet insmeren met .... of spray

5 jaar geleden
in: Insecten
1.4K
Bordensteker
5 jaar geleden
Een tip die helpt tegen muggen die al binnen zijn: een zgn. ‘elektrische vliegenmepper’. Daarmee kun je overdag muggen buiten werking stellen zonder bloedvlekken op de muur.
En ’s nachts leg je hem op het nachtkastje. Zodra je een mug naderbij hoort zoemen wapper je gewoon liggend in bed in het donker wat met die mepper in het rond tot je een klein vonkje ziet en hoort. Dat wás de mug. Zo’n ding heet een electrische vliegenmepper. Maar vliegen worden er vaak alleen maar een tijdje bewusteloos van: die krabbelen na verloop van tijd weer op; die kun je dus beter dan van de vloer oprapen en echt weggooien.
Voor muggen in de nacht vind ik het prima werken. Je hoeft niet eens overeind te komen of het licht er voor aan te steken. Wacht ... ook muggen schijnen weer weg te kunnen vliegen volgens http://www.hififorum.nl/index.php?topic=25729.0 maar dat heb ik bij een enkele mug in de slaapkamer nog niet meegemaakt. De ene mug is de andere niet? Of ze zijn even van hun eetlust af?

Antwoorden (2)

Ik gebruik altijd een(elektrische) antimuggenverdamper bv van Vapona of Baygon. Je steekt het apparaat in de stekker en laat de hele nacht aanstaan en geen mug die je nog komt lastig vallen.
5 jaar geleden
Voorkomen is beter dan genezen. Zorg voor goed passende horren bij openstaande ramen en deuren (kralengordijn). Als ze toch binnen zijn, dan de jacht openen met de vliegenmepper
(in dit geval dus de muggenmepper) Vermijd, als enigszins mogelijk is, alle mogelijke chemicaliën.