Waar kan ik een legale laserpointer kopen als speeltje voor mijn kat?

Dus niet zo eentje die erg verblindend is.

Een van mijn katten is te dik en de dierenarts stelde dit voor om 'm meer aan het bewegen te krijgen.
(Ik heb geen tuin en hij speelt gewoon niet veel, ook niet met m'n andere twee katten)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6K

Het beste antwoord

Op www.d-laser.nl kun je ze goedkoop kopen. Overigens is tot 5mw legaal volgens de kvw, en ongevaarlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Hierbij heb ik een internetsite waar deze worden aangeboden
13 jaar geleden
Je kunt het beste op een kermis kijken, daar vind je meestal erg veel van die lasers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die dingen legaal kopen is niet erg lastig volgens mij, het is eerder lastig om ze illegaal te kopen...
maar je kan ze overal kopen, op de kermis idd, maar ook op marktplaats, in de fopwinkel of op extreme deal;)
leuk om mee te spelen die dingen trouwens:P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Legale laserpointers zijn goed te koop, ze mogen max 1mW afgeven.
De types op kermissen zijn veelal illegaal omdat ze niet zelden meer dan 10 mW afgeven.
Dat is dus gevaarlijk voor mensen- EN kattenogen.
Je kunt voor de kat het beste een RODE laserpointer kopen om meerdere redenen, ze zijn goedkoper dan groene en bij groene lasers komt niet zelden zeer veel infrarood laserlicht mee wat bij een groene laserpointer van een paar mW al tientallen mW kan bedragen.
Dat komt omdat een groene laser infraroodlicht omzet in groen maar een groot deel van het infrarode laserlicht laat passeren.
Vooral dat infrarode laserlicht is erg gevaarlijk, je ziet het niet maar het verbrand wel je netvlies.
Een rode laser heeft dat probleem niet , het rode laserlicht komt zonder omzettingen rechtstreeks uit een laserdiode.
Voor het spelen met de kat is 1mW 635nM ideaal, je kunt de divergentie wat groter zetten, waardoor de dichtheid van de straal afneemt maar de lol om met de kat te spelen niet.
Zelf ben ik een specialist op het gebied van lasers en kan ook het vermogen van lasers meten.
Overigens speelde ik met een 1mW laser al met onze kat , nu ruim 30 jaar geleden.
Als je specifieke info wil of je laser wil laten meten mail me dan een persoonlijk bericht.
Dan is te voorkomen dat je per ongeluk toch een gevaarlijke laser bekomt die jou en/of je kat de ogen kost.
Overigens zijn de bedoelde lasers niet duur.
Je kunt ook waterpassen kopen waar lasertjes in zitten.
Deze hebben het juiste vermogen en de goede golflengte.
Blokke , Action en bouwmarkten verkopen dit soort waterpasjes.
Je hebt wel een nodig die een punt geeft en niet (alleen) een lijn op de muur zetten, daar kan je kat niets mee.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.zooplus.nl/shop/katten/speelgoed/verschillende/met_baterijen/25439
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens bij eensigarettenboer die heeft aanstekers met een laser erin kosten 1 euro .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er een op marktplaats gekocht, 5,95 inclusief verzendkosten, mijn katten gaan uit hun bolle dakkies!!!
Zorg wel dat het lichtpuntje van de kat af beweegt, dat stimuleert hun jachtinstinct, een ding dat naar ze toe komt kunnen ze als een bedreiging zien, dan gaan ze op de loop, helaas met een van mijn katten gebeurd, die rent de kamer uit als ze dat stippie ziet:-(

Toegevoegd na 10 minuten:
Er zijn bij dierenwebshops ook automatische laserspeeltjes te koop, maar ik heb zomaar het idee dat je met een pen, en veel aanmoedigen en prijzen meer succes zult hebben, katten genieten ook heel erg van aandacht van hun baasje :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met een gewone zaklamp gaat het ook heel goed. misschien heb je die nog wel ergens liggen. onze kat is er wild van....succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb mijn laserlampje gewoon bij de dierenwinkel gekocht. In de vorm van een kattekoppie... ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die van ZooPlus had ik ook, maar ging vrij snel defect. Ik heb er nu eentje van PetStages. Gekocht bij het kattengedragsadviesbureau.

Een lazerlampje is erg leuk voor de kat, maar beter is het om met een hengel te spelen. Het lampje kan de kat nooit vangen en dat is frustrerend. Spel er dus niet elke dag mee. Er zijn daarnaast nog genoeg andere manieren om je kat af te laten vallen. Hoe en wat geef je de kat te eten? Als je hem gewoon een bakje onder zijn neus schuift is het wel erg gemakkelijk. Als je een trap hebt, gooi daar eens een voor een een brokjes naar beneden. Laat de kat brokjes in huis zoeken etc. etc. Als je toch een lampje gebruikt schijn dan op het laatst op een speeltje die hij kan pakken als beloning. Er zijn helaas genoeg katten 'gek' geworden omdat ze het lampje niet konden pakken.