Wat doe je met je gebruikte kattenbakvulling sinds kort mag het niet meer naar het containerpark (stort)? (Belgie)

Met momenteel 8 katten ben ik moeten overstappen op gewone kattensteentjes en heb nu ca 5 emmers per week.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
21K
jc54
13 jaar geleden
Welk alternatief wordt er geboden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen de vuilniszak
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze moeten gewoon in de gele vuilniszak .... net zoals luiers ,schelpzand van de vogelkooi mosselschelpen (Gent-Ivago) Maar mogen niet op de composthoop zoals bijv koffiefilters wel mogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In sommige landelijke plaatsen laat de gemeente het toe als grof huisvuil (Deinze)
ik zou dus de plaatselijke richtlijnen van Uw woonplaats eens opzoeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik spaar mijn papiersnippers uit mijn versnipperaar op en moet nooit korrels kopen (tip)

Antwoorden (4)

Ik heb tegenwoordig geen kat meer, maar destijds gebruikte ik de zgn. milieu-onvriendelijke klei korrels.
De plasjes van de kat werden klontjes die je er uit kon scheppen, en de drolletjes droogden uit, dus die kon je er ook uit scheppen. Het totale afval was ongeveer een boterhamzakje vol per week, van één kat.
Ik denk daarom, dat je veel ongebruikte kattenbakvulling weggooit.
Als de korrels (steentjes) nog droog zijn, kun je ze gewoon hergebruiken.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik gebruik al jaren klompvormende kattenbakvulling dat scheelt idd heel wat afval. Nu is me het te kostelijk geworden en gebruik voorlopig de goedkoopste oplossing.
Ik gooi het in de biobak.

Cat's best Eco Plus:

Extreem geurbindend
Op natuurlijke wijze welriekend, zonder kunstmatige toevoegingen
# Mag in de compostbak en is 100 % biologisch afbreekbaar:
Cat`s Best Eco Plus is momenteel het enige kattengrit wat in de compostbak kan en biologisch afgebouwd kan worden. Daarom kunt u de inhoud van de kattenbak in de GFT-bak gooien (gelieve indien nodig op de plaatselijke afvalvoorschriften te letten). U kunt de dagelijks ontstane afvalklonten ook gewoon door de wc spoelen.
# 100 % Zuivere plantenvezels:
Voor de productie van Cat`s Best Eco Plus worden plantenvezels gebruikt, die van onbehandeld sparren- en vurenhout komen. Dit hout ontstaat continu nieu. Het gebruik van deze houtsoorten ]ondersteunt het behoud van natuurlijke, gezonde bossen.
# Tot drie keer zo lang bruikbaar als normaal klontvormend kattengrit
# Vochtopname van 7 keer het originele volume
# Makkelijk te transporteren
# Door het toilet af te voeren
Cat`s Best Eco Plus wordt van natuurlijke plantenvezels gemaakt, die zich - net als WC-papier - al in de WC-pot in water oplossen en daarom noch in de rioolbuizen noch in de waterzuiveringsinstallatie problemen geven. Gelieve altijd met voldoende water naspoelen.
# Fluweel zacht voor de poten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik gebruik al jaren gewoon zaagsel wat ze ook gebruiken voor kleine huisdieren en gooi dat gewoon in de bio bak het scheelt ook enorm in de geur neemt goed vocht op!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf twee poezen die nooit buiten komen, dus heel regelmatig een vuile kattebak. De uitwerpselen haal ik er met een schepje uit, en spoel die door in de wc. De korrels die neem ik mee naar de wandelpaden die verhard zijn met grind. De meeste fietspaden in de natuur zijn ermee aangelegd in Belgie. Daar strooi ik de oude kattebakkorrels uit. Ik zoek meestal putjes of verzakkingen in de paden op. De fietsers zijn blij dat er weer een putje minder is, en jij bent op een vriendelijke manier van je korrels vanaf. En dit zonder dat dat sluikstorten is! En het word door de fietsers/wandelaars vast gestampt. En een uurtje later zie je niet meer waar je het gestrooid hebt.