Ik wil graag een kat kopen. Van mijn moeder mag het wel, maar me vader wilt niet!! kan iemand me helpen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het kan omdat je vaak al voor een kat moet betalen...verzorgings spullen moet je ook betalen...inentingen enz .. moet je ook betalen en aandacht eten enz.. heeft een kat ook nodig..En tijd ook .. misschien is dat alles Qua verzorging al te veel voor je vader...en heeft HIJ geen tijd om voor dat allemaal te zorgen ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wacht er even mee tot je op jezelf woont.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet wat de reden is dat je vader het niet wil, maar vaak komt het erop neer dat je ouders voor de verzorging van het huisdier moeten opdraaien.

Als je zeker weet dat je je eraan zult houden, kun je bijvoorbeeld een Verzorgingsschema maken (per maand bijvoorbeeld). Kun je aan je vader voorstellen hoe je het aan zult pakken als het zou mogen. Zet in je schema hoe vaak je de kattenbak schoonmaakt, hoe vaak en wanneer je je kat eten geeft en wanneer je zelf kattenvoer en grint gaat halen.

Dan ziet je vader dat je er wat voor over hebt, en de verzorging grotendeels op je neemt. En bespreek ook als je dat handig lijkt, of je een apart potje spaart voor als je kat ziek wordt om mee te kunnen betalen.