hoe kan ik mijn ouders overhalen voor een huisdier.

Ik wil graag een hamstertje op mijn kamer.Ik wil alles zelf betalen.Maar mijn ouders vinden het niet goed,dan denk ik toch hij/zij staat toch op Mijn kamer? Jullie hebben er GEEN last van en IK betaal alles.
hoe kan ik mijn ouders over halen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.7K
Rieneke1
13 jaar geleden
hamsters zijn ware ontsnappingskunstenaars, en dat met twee katten in huis...
ik zou denk ik ook nee zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nouu katten beneden,en hamster op mijn kamer.en mijn kamer deur is vaak opslot
Rieneke1
13 jaar geleden
ja, ik hield ze ook gescheiden, maar een ongeluk zit in een klein hoekje.
voor mij geen hamsters meer, hoe leuk ze idd ook zijn.

Antwoorden (16)

Gewoon alles kopen en zet het spul op je kamer.

Als ze er niks van zeggen koop je gewoon stiekem zelf een hamstertje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is nou niet echt een antwoord, waar ettertje wat aan heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee.want mijn ouders brengen het zo terug
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- raamklaza, aangezien je antwoord erg onverantwoord is.
En haydy, waar slaat jouw reactie op?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat in de slaapkamer mensen mensen zijn en dieren dieren zijn, maar in de woonkamer mensen ook gewoon dieren zijn. Dus raak je in de woonkamer gemakkelijker bevriend met je huisdier. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's best een beestachtige reactie.
Je zou eens rustig kunnen vragen waarom ze er bezwaar tegen hebben. Is het misschien omdat ze het niet hygiënisch vinden? Als je de kooi regelmatig schoon houdt is er geen vuiltje aan de lucht.
Of is het misschien omdat je nooit je beloften nakomt en ze daar dit maal ook bang voor zijn?

Als je altijd nakomt wat je belooft, zie ik niet in waarom het verder niet zou mogen. Ik heb 4 kinderen die altijd dit soort kooitjes op hun kamer mochten. De een wilde parkieten (wat veel vervuilender is dan een hamster), de ander witte muizen.

Als kinderen gelukkig zijn met een huisdier en daarvoor de volle verantwoordelijkheid kunnen dragen, is het alleen maar goed voor de ontwikkeling en de groei van een kind.

Ik hoop dat je ouders dat ook kunnen inzien. Maar praat er rustig over. Afdwingen geeft een nare sfeer in huis.
Ivana
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja maar mijn ouders doen bijna geen reet,mag niks,etc
Ivana
13 jaar geleden
Is het niet mogelijk om een bekende volwassene, die de situatie bij jullie thuis kent, in vertrouwen te nemen? Misschien je onderwijzer of een tante of oom?
Als ik je opmerking zo lees, is er meer aan de hand dan alleen de weigering van de hamster. Ouders die "geen reet doen" zijn niet het juiste voorbeeld voor een kind. Ouders horen een kind te stimuleren in zijn/haar ontwikkeling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hm, eigenlijk heb ik de neiging om de bewering dat die ouders 'geen reet' doen met een korreltje zout te nemen. Bijvoorbeeld in dit geval: ze hebben al huisdieren, twee katten en een hond. Ook heeft ze al eerder pulletjes verzorgd, ik neem aan met toestemming. Zó zwart is de wereld dus niet. Verder zo te zien ouders vol aandacht, kijk maar bij de vraag over kameropruimen: die ouders die 'geen reet doen', zorgen ervoor dat ze morgen netjes naar de tandarts gaat, en voor de broodnodige aandacht gaan ettertje en haar moeder zichzelf daarna lekker verwennen met een gezichtsmaskertje. Alle 13-jarigen hebben momenten dat ze het allemaal NIET EERLIJK vinden, of roepen dat ze OOK NOOIT WAT MOGEN en dat hun ouders alleen maar NEE zeggen. Dat wil niet zeggen dat de ouders het kind niet stimuleren in de ontwikkeling, maar dat het kind begint te puberen en in opstand komt tegen de regels. Trouwens, ettertje: praat je ook zo waar je ouders bij zijn? Daar zou ik dan mee ophouden. Als ik je moeder was, zou ik helemáál niet geneigd zijn om toe te geven aan een kind dat roept dat ik 'geen reet doe'. Op zo'n manier over/tegen je ouders praten is héél brutaal en onvolwassen, en dat soort wangedrag wordt echt niet beloond met toestemming om een hamster te gaan kopen.
Ivana
13 jaar geleden
Misschien heb je gelijk Suzy, maar als er een andere volwassene mee zou kijken, kunnen beide partijen naar waarde worden geschat. Dat kan ten ene male niet op dit forum.
Probeer eerst eens te achterhalen wat voor argumenten jou ouders hebben om 'nee' te zeggen, hebben ze misschien slechte ervaringen met huisdieren?
Laat ze zien dat je het erg graag wil, zoek informatie over het houden van hamsters, laat zien dat je de verantwoordelijkheid voor het houden van een huisdier aankan.
Zorg dat je een antwoord hebt op ieder argument dat je ouders hebben.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dat niet
we hebben 2 katten en 1 hond
en me moeder heeft vroeger ook een hamstertje gehad dus waarom mag IK het niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Simpel: jij bent niet je moeder, en je moeder is niet haar moeder. Ander gezin, andere regels.
Vragen aan jouw ouders waarom ze er bezwaar tegen hebben en hun argumenten proberen te weerleggen, Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ach dan worden ze toch weer boos,en zeggen dan toch NEE geen huisdieren meer!!
een hamstertje leeft 3jaar of wat langer,
dus sowat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen huisdieren meer, zeggen jouw ouders. Impliceert dat,dat je er al wel hebt gehad en dat niet is goed gegaan?
Oké, vertel eens, wat voor verzorging heeft een hamster *precies* nodig?

Ik denk dat je ouders zich er zorgen over maken of je wel echt goed voor een hamster zou kunnen zorgen. Het is immers een levend wezen, geen speelgoed. Als je alleen zegt dat je er goed voor zult zorgen, is dat niet erg overtuigend.

Vertel ze dus de details, wat je per dag, per week en per maand gaat doen om voor je toekomstige hamster te zorgen. Vertel welk eten hij precies nodig heeft en hoe vaak. Vertel hoe en hoe vaak je de kooi gaat verschonen.

Vertel welke bijzondere verzorging een hamster nodig heeft, wat voor omgeving, wat er in die omgeving moet staan, welke materialen je nodig hebt etc. etc.

Vertel hoe je kunt zien of je hamster ziek is, wat je in zo'n geval moet doen, en hoeveel geld je opzij hebt gezet voor noodgevallen.

Als je dit allemaal onder mijn antwoord (of bij je vraag) zet, kun je het laten lezen aan je ouders zodat ze kunnen zien dat je echt weet waar je aan begint.

Je hébt dit tenminste toch al wel allemaal uitgezocht, toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Vergeet niet te vertellen wat je met je hamster zult doen wanneer je een weekeindje weg bent met vrienden - of wanneer je drie weken op vakantie gaat. Bedenk ook vast wat je zult doen wanneer je een weekeindje weg bent, of wanneer je drie weken weg bent, en je hamster wordt ziek op de ochtend waarop je wilt vertrekken. Of je hebt je hamster ergens ondergebracht, je bent net twee dagen weg - en dan wordt de hamster ziek. Wat dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vriendin heeft ook een hamster Tuffy,
daarvan weet ik wat ik moet doen
maar ik wist ook al veel over hamsters
bijvoorbeeld.
ze moeten in hun hok een rat hebben,buisjes,bakje met dat speciale zand om zich te ''wassen'',etensbakje,drinkflesje,geen 2e mannetje of vrouwtje want dan vreten ze elkaar op,ze slapen overdag en spelen s'avonds.je mag ze niet teveel lekkernei geven anders word ie te dik en gaat ie dood,etc etc,
mijn moeder heeft vroeger ook een hamstertje gehad.dus waarom mag ik het dan niet
ik ben GEK op beestjes
x
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Persoonlijk zou ik geen rat bij mijn hamster neerzetten :)
Ivana
13 jaar geleden
C4th, ze bedoelt natuurlijk RAD, waarin het hamstertje kan rondrennen. Niet plagen, ze heeft het al zo moeilijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weten hoe je vriendin haar hamster verzorgt, is niet genoeg, want er zijn héél veel mensen die niet goed weten hoe het moet en toch een hamster hebben. Misschien heb je het van haar wel verkeerd geleerd! Bijvoorbeeld dat rad: waar moet je op letten als je dat voor je hamster koopt? Dat etensbakje: wat voor voer gaat daar in? En is dat het enige dat je hamster aan voedsel nodig heeft? Zo niet, wat geef je erbij? En wat mag je een hamster nooit geven? Dat zand: hoe vaak moet je dat verversen? Die kooi: hoe groot moet die zijn? Waar moet je op letten als je een plek uitkiest om de kooi neer te zetten? Hoe verzorg je zijn tanden, vacht en nagels?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dikke +! Wellicht stellen de ouders zichzelf ook de vraag: wat gebeurt er met de hamster, als de hamster-hype over is?
Vaak zijn ouders bang dat als je een beestje hebt, je er snel op uitgekeken bent.

Wat vaak wel goed werkt om ouders over te halend om een beetje te hebben. Heb je geen vrienden met een hamstertje die bijna op vakantie gaan? OVerleg met je ouders, dat jij een paar weken voor het beestje van je vrienden zorgt terwijl zij op vakantie zijn. Dan kan je laten zien dat je goed voor diertjes kan zorgen en dat ze er geen last van hebben. Na de vakantie kunnen jullie dan opnieuw overleggen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag aan je ouders wat je moet doen, wat je moet laten zien, hoe je je moet gedragen, wat er moet veranderen om het wél te mogen. Als er dan geen enkele reactie komt, is het nee en blijft het nee, ben ik bang.

Het is toch niet omdat er bij jullie thuis iemand allergisch is, he? Daarom mogen er bij mij geen huisdieren binnen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je nou nog steeds geen huisdier? Je hebt deze vraag toch al eens gesteld.
Ga in de vakantie eens een tijdje trouw voor de poes en/of de hond van buren zorgen, en laat zien dat je verantwoordelijkheidsgevoel hebt Mogelijk dat je ouders je dan een levend wezen toevertrouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je ouders hebben waarschijnlijk het idee dat je dat wilt in een bevlieging en dat wanneer je hem eenmaal hebt je er 3 weken lol aan hebt en m daarna aan z,n lot overlaat en hun voor de verzorging op kunnen draaien.
Je ouders zijn niet zo heel snel om te praten als het om dit soort dingen gaat.
Misschien is het daarom verstandiger om eerst eens het hamstertje van je vriendinnetje te lenen ( als ze op vakantie gaat ofzo) En dan kun je ook meteen bekijken of je het inderdaad wel zo leuk vind als dat het je lijkt.Het is namelijk wel een beestje wat verzorging nodig heeft.Hij moet iedere dag vers water en hij heeft minstens 1 keer per week een schone kooi nodig .Ook wanneer je geen zin hebt zal ie dat toch moeten hebben.
Laat zien aan je ouders dat je de verantwoordelijkheid voor zo n beestje aan kan.
Dan pas zullen ze overstag gaan . Eerder niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga iedere dag naar de hamstertjes van een buurman of klasgenoot kijken, of bij de kinderboerderij. Als je laat zien dat je toch al dagelijks tijd besteed aan hamsters dan zijn je ouders vast makkelijker te overtuigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeg dat je hem zelf verzorgt. Wees aardig tegen je ouders. Dan zullen ze er op zijn minst over na denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn je ouders over te halen dan? Of zijn het types die liever voet bij stuk houden . NEE is NEE?
In dat geval kun je zeuren en slijmen en lief doen tot je n ons weegt maar zal het tevergeefs zijn. En niet eens het proberen waard.
Wanneer je ouders wel over te halen zijn dan zou je het volgende kunnen doen.
Vertel je moeder eerst duidelijk waarom je graag een hamster wilt.Geef haar wel een goed argument want met alleen een: ik vind het zo leuk "'Of :Omdat mijn vriendin er ook een heeft wil ik er ook een" zal ze geen genoegen nemen.
( wat wel een goed argument is dat laat ik verder aan jou over omdat ik jou en je ouders niet ken dus ik kan daar verder niet over oordelen)

Alleen vrees ik dat als je echt al een hele tijd bezig bent om je ouders over te halen en het je nog niet gelukt is je het beste kan wachten tot je een eigen huisje hebt.

Ouders zijn namelijk wel van mening dat ze er last van hebben ook al betaal je alles zelf en staat ie op je eigen kamer.
Want een hamster is een nachtdier en zal herrie maken s nachts . Daar kunnen je ouders ook last van hebben Wanneer jij door je geld heen bent en het hooi of voer is op, klop jij bij je ouders aan voor geld.
Wanneer jij een tijdje ziek bent en niet voor het dier kan zorgen dan komt de verzorging neer op je moeder, zij is dan de gene die zijn hok moet verschonen en de rest.
En ze zal het wel doen maar of ze het ook zo leuk vind?......

Daarom adviseer ik om maar eens een vrijwilligers baantje of betaald baantje of zo te zoeken bij een dieren winkel of om een tijdje een vakantie logee op te vangen( overleg eerst met paps en mams of dat dan wel goed is) Zo heb je toch in ieder geval een beetje de gezelligheid van een hamster om je heen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je een vriend(in) met een hamster ga vragen hoe zij er aan kwam doe kleine voor bereidingen zoals naar hokken kijken en opmerkingen maken bijvoorbeeld van kijk is wat een leuke hamster ! als je ouders zien dat je er echt voor wil gaan zullen ze ongetwijfeld eentje nemen maar let op ! hamsters worden 2 of 2 en half jaar ik kocht er eentje van 2 jaar je weet misschien wat er gebeurde na 2 dagen lag die dood dus vraag van tevoren hoe oud hij is

Metalfrost67,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het ook niet weten.
Ik heb precies hetzelfde probleem als jouw.
ik heb ook alles geprobeerd om een hamster te krijgen.
maar volgens mij gunnen ze het mij gewoon niet,
Mijn advies:
Gewoon doorzeuren
Succes verder!
Groeten Eric!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij beloofd om een kooi te kopen,voer en water en zo dan krijg je van mij een goudhamstertje.Deze is geboren op 15 juni 2010.Maar ik verwacht wel een briefje van je met daarop het volgende.* Hoe denk je de goudhamster te gaan verzorgen als je zelf ziek word?*wie past er op je beesie als jij op vakantie gaat?*Wat doe je als het dier ziek word,wie betaald dan dierenartskosten (je bent al gauw € 70,-- kwijt)?*Wat voor speelgoedjes koop je voor het dier?*Wat voor voer ga je hem geven?*Welke naam krijgt het diertje?*Wat doe je bij een gedragsprobleem?*Welke dierenarts neem je dan voor het dier?

Toegevoegd na 1 minuut:
WEL eerst aan je ouders vragen natuurlijk,anders dan krijg je het dier niet mee van mij.Want ik geef geen dier weg om het meteen weer ergens los te zien lopen...buiten.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Regel eerst een (als je geen echte kunt vinden, nep)logeerhamster (echte hamster he). Gewoon mee naar huis nemen en zeggen dat [naam van een bestaande vriend(in) met een (echte of verzonnen) hamster die echt op vakantie is (als het verzonnen is: waarvan de ouders niet zeker kunnen weten dat die geen hamster heeft)] al heel lang een hamster heeft, maar dat je er nooit over gesproken hebt omdat je daar een rot gevoel bij krijgt - omdat jij er geen één mag. Je ouders weten dan ook zo snel geen oplossing en staan het je met tegenzin toe voor die ene week (of twee). Verzorg de hamster overdreven goed en maak er filmpjes van en zet die op youtube om aan je ouders te laten zien hoe enthousiast je bent over de hamster, maak ook foto's en bouw gangenstelsels etc. Ga ook veel met het beestje naar je ouders om te laten zien en voelen hoe lief die wel niet is, en tegen de tijd dat je vriend(in) terug van vakantie is zijn je ouders zo gehecht aan de hamster dat ze hem niet meer kwijt willen. Als je de hamster zelf gekocht hebt als *zogenaamde* logeerhamster is dit het moment dat je kunt opbiechten dat je de hamster gekocht hebt. Je ouders zullen er om kunnen lachen, mits ze van de hamster zijn gaan houden. Als je echt een logeerhamster had weten te regelen, is dit het moment om je ouders opnieuw voor te stellen dat je een eigen hamster neemt...

Als je het zelf nog wilt tenminste na die week. Zo niet, dan geef je de hamster in het geval dat je hem had gekocht, aan iemand die veel van dieren houdt. Als je niet zo'n iemand kunt vinden, of als je de hamster had gekocht en je ouders maakten er meteen al de Derde Wereldoorloog van, breng je hem terug naar de dierenwinkel, want ze nemen hem meestal wel terug, maar je krijgt geen geld terug. Suc6 :)