Op welke leeftijd is een teefje voor het eerst loops?

Wij hebben een teefje {jack russell} en die is nu 9 maanden maar nog steeds niet loops geworden. Wanneer is de gemiddelde leeftijd dat een teefje voor het eerst loops wordt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Een teef wordt voor de eerste keer loops tussen de 5-18 maanden leeftijd. Wanneer ze voor het eerst loops wordt hangt van veel factoren af:

- De grootte: hoe groter een hond wordt, hoe later ze loops wordt.
- Erfelijkheid: de fokker kan vaak goed vertellen wanneer uw teef voor het eerst loops wordt.
- Als er een loopse teef bij u in huis of in de buurt is, stimuleert dat uw teef om ook loops te worden.

De eerste loopsheid kan normaal verlopen maar kan ook kort duren of juist erg lang. Het vloeien kan practisch afwezig zijn of juist heel erg heftig. Honden worden om de 5-8 maanden loops, dit kan steeds b.v. om de 6 maanden zijn maar kan ook voortdurend veranderen.