Hoe kan je dieren het beste koelen met het tropische weer?

Wat moet je doen om dieren het beste te koelen met dit tropische weer, zodat ze niet oververhit raken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als het om een kat gaat: Sommige katten houden ervan om te zwemmen. En dan bedoel ik de enkele raskatten zoals de Turkse Angora, Turkse Van.(Wan)

Als je je kat probeert te besprenkelen met wat druppels water kun je kijken of ze het fijn vindt. Zo niet, geen emmer over de kat gooien.

Honden kun je laten zwemmen of een watergevecht mee houden. Ze rennen graag achter een waterstraal van de waterpistool of tuinslang aan!

Knaagdieren zijn ook niet al te moeilijk. Vries flessen water of koelelementen van de koelbox in en leg dit boven op het hok. Doe daar een theedoek overheen zodat de koud direct naar beneden gaat. Je zult gauw merken dat je knaagdier daar blijft zitten vanwege de koelte.

Vissen hetzelfde. Vries waterflessen of koelelementen in en leg dit vervolgens in het aquarium.

Ook een ventilator kan helpen. Bij de Blokker verkopen ze ventilators voor 15 euro. Erg goede!
Richt dit op het aquarium, hok of een hoekje van de kamer zodat je huisdier naar dat koele plekje kan verhuizen.

Succes.:)

Toegevoegd na 1 minuut:
Koud moest koude* zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ze zoveel mogelijk hun eigen gang laten gaan ze zoeken zelf verkoeling
een hond kan je laten zwemmen of een kinderbad vullen en dan erin zetten of met de tuinslang nat maken
een at zoekt zelf een plaats om te koelen ga af en toe met een washandje over t kopje
zorg dat er steeds vers water staat

Toegevoegd na 3 minuten:
at moet kat zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
laat ze lekker liggen op kletsnatte handdoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wij hebben buiten 2 konijnen in een grote ren, ze kunnen ook in een binnenhok komen en daar zitten ze met dit weer het liefste in. en we zorgen dat ze altijd water en eten hebben.
in ieder geval zorgen voor schaduw en water, dat is het belangrijkste
13 jaar geleden
ik maak mijn honden geregeld nat met fris water maar je kunt in dierenspeciaalzaken speciale kussens kopen om in de diepvries te steken plooi je die gewoon open en de hond of ander dier kan zich erop verfrissen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaan inderdaad van die matten die in de vriezer gaan. Zijn erg goed. Maar daar zijn ook halsbanden van.
Doordat het echt kou afgeeft, koelt het bloed dat altijd de halsslagader passeert af en zal het dier het minder warm hebben. Is er zelfs voor mensen en in dierenspeciaalzaak verkrijgbaar.
Konijnenhok in de schaduw en het hok natspuiten.
Zelf spons ik mijn honden ook wel af indien nodig en ze hebben hun 'eigen' ventilator.