Waarom blijft mij kat steeds rondjes draaien?

Als ik in de keuken op de grond ga zitten, loopt mijn kat altijd naar mij toe. Daarna begint hij de hele tijd rondje om mij heen te lopen. Pas als ik weer opsta stopt hij hiermee. Heeft dit een betekenis?
Hij doet dit niet bij andere mensen.

7 maanden geleden
1.8K
crispy
7 maanden geleden
Wel uitermate specifiek: 'als ik in de keuken op de grond ga zitten'.
Je kat doet dit niet bij anderen omdat die niet bij jou in de keuken op de grond gaan zitten.
Yo
7 maanden geleden
Ik heb omdat ik wou weten of hij het ook bij anderen zou doen een paar mensen gevraagd ook in de keuken te gaan zitten. Maar dan doet hij het niet.
Thecis
7 maanden geleden
Wanneer je op staat, betekent dat dan ook vaak dat er eten komt?
Yo
7 maanden geleden
Nee, als ik opsta krijgt hij niks
Thecis
7 maanden geleden
Maar wanneer er gevoerd wordt, wat is dan het proces? Wellicht dat de kat het namelijk daaraan relateert.

Geef als eerste antwoord