Wat als je kat wegloopt?

3dagen geleden is mijn kat weggelopen. Ze was nog nooit eerder buiten geweest, maar deze keer slipte ze snel weg door de achter deur.
Ze klom over de schutting van de buren en vanaf dat moment heb ik elke middag en avond lopen zoeken.
Ik ben zelfs bij alle buren aan de deur gaan vragen of ik in de tuin mocht kijken, maar daar was ze ook niet.
Hoe groot is de kans dat ze nog terug zal komen? Heeft iemand hier misschien ervaring mee?
(ze is nu bijna 2jaar oud.)

Toegevoegd na 2 dagen:
Bedankt voor jullie geruststellende reacties.
Ik had wat kattengrit achterom gelegd en heb elke middag en avond liggen roepen.
En hij zat vanmorgen ineens in de achtertuin en kwam meteen na binnen toen ik de deur open maakte.

Iedereen een + voor de reacties =)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is ze gechipt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak blijven ze wel in de buurt, de uitzonderingen daargelaten, rondlopen in de buurt, de kat roepen, met kattenvoer zak schudden. Het grote probleem voor katten is vaak het verkeer. Ik hoop dat ze weer veilig en gezond thuis komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh ja en als ze terug komt, laten chippen hoor.

Het beste antwoord

Als ik het goed begrijp heb je de kat al 2 jaar. De kans dat hij zelf terug komt, is vrij groot. Ik ga er dan wel vanuit dat hij geen ongeluk heeft gehad. In deze tijd van het jaar trekken een hoop katten eropuit. Zo ben ik mijn kat rond deze tijd soms wel 8 weken kwijt. Als hij terug komt dan is hij broodmager en zijn haren helemaal gehavend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Ik zou even kijken op de site van amivedi.
( www.amivedi.nl)
Hier staan katten die gevonden zijn per regio maar ook kan je dus je kat opgeven als hij vermist is.
Tevens zou ik het even op het prikbord van je gemeente zetten op internet. dat is je kengetal+ .pagina ( dan staat het prikbord vast wel ergens bovenaan op deze pagina.
succes met zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De link werkte niet, hier kom je er ook :) http://www.amivedi.nl/site/frame3.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze link moet wel werken: http://www.amivedi.nl/
Ik ga er eigenlijk vanuit aan je vraagstelling te horen dat je geen chip hebt ingeplant bij het katje? Dit zou het wat makkelijker maken.

Een volgende stap zou zijn afwachten, en wellicht binnenkort het asiel bellen of ze een katje hebben gevonden die op de jouwe lijkt. Posters ophangen wil ook wel eens helpen, maar ruk niet te snel massaal uit. Geef hem nog even tijd voor zijn ontdekkingstochtje

Toegevoegd na 51 seconden:
Overigens bedoel ik met 'nog even de tijd' geen weken, hij is al 3 dagen weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jouw kat heeft geen enkel referentiekader nu buiten.
strooi wat kattengrit rond het huis, liefst gebruikt, maar ongebruikt mag ook.
mocht je kat weer in de buurt komen, dan zal ze de geur herkennen en blijven hangen in de buurt.
maak rondjes bij het ochtendgloren en de avondschemering.
het is dan rustig, en ze zal zich dan eerder vertonen of laten horen.
verspreid flyers door de buurt.
verwittig de dierenbescherming, het asiel, die dierenambu, en de reinigingsdienst (sorry, maar je kan maar beter weten hoe of wat).

hopelijk is je kat gecastreerd?

succes, ik hoop dat je haar snel weer terughebt.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ voor je tip van dat kattengrint
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
In de buurt haar/zijn naam roepen...eerst vlak in de buurt, daarna steeds grotere gebieden nemen...
en dat iedere dag...
Ik heb zelf een keer op die manier 's nachts mijn kat terug gevonden..ik had maling aan alle lichten die aangingen en de huilende baby's die wakker werden van mijn geroep..ik moest en zou mijn kat terug vinden...

sterkte en succes..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer zoveel mogelijk mogelijkheden: Amivedi, dierenambulance, asiels, particuliere kattenopvang in je buurt, flyeren in je buurt, een oproep hangen in je supermarkt, etc.
En ook in de buurt de deuren langs gaan met een foto van de kat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jouw kat weet echt haar weg naar huis nog wel. mijn kat ging elke ochtend de deur uit en was er weer als ik 's middags thuiskwam. op een gegeven moment kreeg hij de kolder in zijn kop en was verdwenen. na een week had ik hem eigenlijk opgegeven en op dag 8 stond hij luid jankend en hongerig bij de deur. als ze de roep van de natuur horen is er geen houden meer aan. mijn kat is weleens weggegaan met een dierenartskapje om zijn nek om vervolgens terug te komen zonder! bleek het drie kilometer verderop te liggen. katten zijn slim.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onze kater(gecastreerd) is al eens 2,5 weken weg geweest, overal lopen roepen en zoeken in de buurt. Toen ik op zoek was naar onze zoon (bleek 2 huizen verderop in huis te zitten) hoorde ik in een garagebox een kat klagelijk miauwen) Het was onze kat, sterk vermagerd maar hij leefde nog. Dus een tip als je garageboxen in de buurt hebt, ga daar ook roepen en vraag de eigenaren/huurders of ze er in willen kijken. In deze periode halen mensen misschien hun vakantiespullen tevoorschijn uit de garage en dan kan ie er zomaar in geglipt zijn. Verder kan je een berichtje plaatsen op "Buurtlink" ( http://buurtlink.nl/) je kan hier zelfs een foto bij plaatsen. Verder idd zoals anderen al zeiden, AMIVEDI. Succes met zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zal al vast dierenartsen waarschuwen is je kat gechipt?zet wat voer neer en waarschuw ook de omgeving, laat eventueel kinderen mee zoeken.
Zomaar wat tips ik hoop dat je kat snel terecht is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onze kat kwam met een paar dagen weer terug. Hij was compleet uitgehongerd. Hij vrat zowat zijn voerbak op. Hij is daarna nooit meer weggelopen.
Vindt je hem op een andere manier terug dan denk ik dat hij snel weer er van door gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wanneer je kat een chip heeft is de kans dat ie terug komt groter als wanneer ie geen chip heeft. alle gegevens staan daar namelijk op. Je zou dus bij de politie ,het asiel ,of de dieren ambulance een melding kunnen doen. En misschien levert dat resultaat op.
Zelf heb ik met mijn vriend ook wel eens een discussie gehad over wat er zou gebeuren als onze katten buiten zouden komen.Ik ben er namelijk van overtuigd dat ze echt wel weer thuis komen, maar mijn vriend zegt dat ze weg lopen en weg blijven vanwege de onbekende omgeving en de drang om te jagen.( onze katten zijn niks gewend en zijn de hele dag thuis)Volgens mij hangt het dus helemaal van het karakter van de kat af of ie zich prettig voelt buiten de deur of dat ie t liefst zo snel mogelijk weer thuis komt. Maar mij lijkt het zo dat je kat ook al vind ie t buiten de deur nog zo stoer en geweldig echt na een paar dagen wel weer thuis komt ( ondanks het drukke verkeer en eventuele kattenhaters die wat zouden kunnen flikken)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer eens naar asielen te bellen. die kunnen u ook opties geven wat te doe