Kat likt en bijt dan hard, wat betekent dit?

Soms likt mijn kat mijn hand maar na paar seconde bijt ze altijd heel hard in mijn hand en als ik wegtrek dan gaat ze mijn hand aanvallen wat betekent dit? Ik aai haar dan niet dus het is denk niet dat ze ergens pijn heeft

2 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Kittens leren tussen week 7 en week 12 van hun nestgenootjes dat het over is met het leuke spel als je een ander pijn doet. Ze leren zich te beheersen.
Dit is een van de problemen waar je mee te maken kan krijgen als je een kat te vroeg uit het nest haalt: je ontneemt ze zo veel lessen die later van pas kunnen komen.
Maar goed, daar heb je nu niet zoveel aan.
Zo'n momentopname va op afstand blijft natuurlijk gissen waarom de kat dit gedrag vertoont, maar een goede gok zou zijn verveling/ frustratie.
Kijk eens goed hoe je je kat een interessanter leven kan bieden. Speel regelmatig met een balletje of hengeltje. Werk met voerpuzzels, makkelijk zelf te maken. Verstop eens wat snoepjes. Geef eens een verse kartonnen doos en betrek die bij het spel. Bewerk een speelmuis eens met valeriaantinctuur of playspray. Enfin laat je fantasie maar werken: goed voor de kat, maar ook voor jullie band. Succes!
Rieneke1
2 jaar geleden
Zz
2 jaar geleden
Bedankt, ik ga dat zeker doen.