Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn Amerikaanse stafford pup van 7 weken wilt 's nachts niet plassen. is dit normaal?

Wij hebben sinds een paar dagen een Amerikaanse stafford pup van 7 weken. Ik heb steeds mijn wekker gezet ‘s nachts en ik hou zijn gepiep in de gaten maar hij wilt absoluut niet uit de bench om te plassen. Is dit normaal? Hij kan nooit zo lang zn plas op houden toch.

3 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een hondje van 7 weken die niet uit de bench wil, pak je op. Zonder iets te zeggen zet je hem buiten op de daarvoor bestemde plaats en geeft hem aan de lijn wat ruimte om te snuffelen. Na enige gewenning en beweging zal hij plassen. Pak hem op en zet hem zonder enig verder commentaar terug in de bench. Dat is zoals je het 's nachts moet doen. Het kan van korte duur zijn. Je kunt de nachtelijke uitlaat langzaam verschuiven.
Het ene hondje zal er langer over doen om 's nachts zindelijk te worden dan het andere hondje. De blaasbeheersing is niet voor iedere pup hetzelfde.
Kan best zijn dat je deze nachtelijke uitstapjes maar een of twee weken hoeft vol te houden. Zo gauw het licht wordt, ga je het hondje prijzen als hij buiten iets doet. Dan koppel je er ook een wandeling aan vast en een speelmoment.
Jij zult zelf moeten uitvinden hoe snel jouw hond de nachtelijke 'uitjes' niet meer nodig heeft.
(Lees meer...)
Ivana
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding