Heeft het een betekenis wanneer een kat mij likt?

(Deze vraag is vergelijkbaar met mijn vorige vraag, maar het antwoord zou in principe wel eens heel anders kunnen zijn omdat likken voor een kat een heel andere betekenis heeft dan krabben; daarom stel ik deze vraag als aparte vraag.)

Heel soms, wanneer mijn hand op mijn kat ligt (ik ben haar dan lichtjes aan het strelen), wil de kat haar pootje likken maar likt ze mijn vinger.

Heeft dat een ("katten-psychologische") betekenis, of betekent het gewoon dat mijn kat wat verstrooid is?

Cryofiel
6 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja, het kan een teken van affectie zijn. Kattebazen weten dat katten hun eigenaar vaak likken om hun liefde te tonen. Het kan ook een teken van aandacht zijn, of een manier om je aandacht te trekken.
Bronnen:
een maand geleden