Welke rassen is deze hond een kruising van?

Ik ben al een tijdje nieuwschierig of iemand mij kan vertellen welke rassen dit hondje waarschijnlijk een nakomeling van is.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Volgens mij zit er iig iets van Vlinderhondje in.
jodyenboyke
6 jaar geleden
Je kan dit heel eenvoudig en niet duur laten onderzoeken via DNA, en soms zal je verbaast zijn wat er uitkomt....
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb net gegoogled op DNA test voor hond maar zie dat de meeste rondom de €100,- zitten. Ik zou dit graag willen maar voor mij is dit bedrag toch ietwat aan de hoge kant helaas. Ik hoop dat er iemand is die misschien wat kenmerken van een paar rassen er in terug herkend. Ik ken zelf ook wel wat rassen maar heb er verder niet echt verstand van. Het is een (straat)hondje uit Roemenië.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het hoeft niet per se een kruising te zijn, wij hebben Chihuahuas gehad van glad kort haar tot lang zijdeachtig haar met tippende oortjes en alles er tussen in. Dat zou deze hond ook kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik denk een Reepincher https://www.google.nl/search?q=ree+pincher+hond&dcr=0&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwibgeLM6f3XAhWSC-wKHe1vDvEQsAQIMg&biw=1280&bih=590
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De hond opde fotoheeft veel meer haar als de Reepincher.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De kleuren komen idd wel grotendeels overeen. Alleen heeft de Reepincher geen witte bef zoals mijn hond,en de Reepincher heeft kort glad haar en is geloof ik een stuk kleiner.

Antwoorden (1)

Er zit van alles in dit lieve hondje. Een mini pincher gemixt met een papillon/vlinderhondje dat kan. Heel in de verte kan er nog een dwergkees/pomeriaan tussendoor gekomen zijn. Dit is op basis van uiterlijk, maar er moet ook nog een groter ras geweest zijn. Hondje is niet mini :)

https://www.alletop10lijstjes.nl/10-kleinste-hondenrassen/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hmm, zit inderdaad iets van vlinderhondje of chihuahua in. Als je het heel precies wilt weten, bestaan er ook honden DNA testen. De beste (die ik ken) Staat in de link. Het is helaas wel Engels, Maar het werkt wel. Bronnen:
- https://www.wisdompanel.com/