Kan ik mijn kat een nachtje alleen laten? Ik heb haar sinds afgelopen vrijdag.

Ik heb mijn kat sinds vrijdag en wil nu een nachtje weg.
Ik vind het heel zielig want ze is erg aan me gehecht.
Ze is ook gewend in dr nieuwe huis.
Is dit te vroeg of kan dit gewoon ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Een kat die je pas een aantal dagen in huis hebt is nog niet aan jou gehecht, en ook nog niet gewend in haar nieuwe huis. Mogelijk volgt ze je wel de hele dag omdat het een heel onzeker dier is. Of het verstandig is een nacht weg te gaan valt zo van op afstand niet te zeggen en hangt van meer factoren af. Ik zou er voor kiezen voorlopig nog een vast ritme aan te houden zodat de kat rustig kan aarden, en dus geen nacht weg te gaan. Er vanuit gaande dat je een keus hebt natuurlijk.
Rieneke1