Kan ik mijn kat een nachtje alleen laten? Ik heb haar sinds afgelopen vrijdag.

Ik heb mijn kat sinds vrijdag en wil nu een nachtje weg.
Ik vind het heel zielig want ze is erg aan me gehecht.
Ze is ook gewend in dr nieuwe huis.
Is dit te vroeg of kan dit gewoon ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Een kat die je pas een aantal dagen in huis hebt is nog niet aan jou gehecht, en ook nog niet gewend in haar nieuwe huis. Mogelijk volgt ze je wel de hele dag omdat het een heel onzeker dier is. Of het verstandig is een nacht weg te gaan valt zo van op afstand niet te zeggen en hangt van meer factoren af. Ik zou er voor kiezen voorlopig nog een vast ritme aan te houden zodat de kat rustig kan aarden, en dus geen nacht weg te gaan. Er vanuit gaande dat je een keus hebt natuurlijk.

Het KAN wel en mits je uiteraard zorgt dat ze veilig en binnen blijft, voldoende brokjes en water ook uiteraard. Maar gezien katten langzaam wennen aan veranderde omstandigheden als verhuizing, dag-en nachtritme baasje zou ik zelf dit nog niet doen. Wat nog wel een optie is , is om buren of vriendin vragen de kat te voeren en poosje aandacht te geven, kattenbak- controle en even wat mee te gaan spelen /kroelen? En zorg dat je CV of kamertemperatuur ook zo blijft zoals nu is ingesteld. en laat op de plek waar jullie meeste samen zitten maar een gedragen trui of broek liggen? Succes met je keuzes :)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100