vangen katers muizen voor kattinnen?

Mijn poes Beau is negen maanden oud en is nu 2 weken zwanger.
Ik zat zoals elke avond rustig in de zetel met Beau op mijn schoot.
Toen hoorde ik buiten gemiauw. Beau sprong recht en ik ging haar achterna.
Ik vond haar een paar tellen later terug met een dode muis ik haar mond.
Kan het dat een kater die is komen brengen voor Beau?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Nee, katers brengen geen presentjes naar poezen. Wel brengen poezen prooien naar hun jongen: eerst dode, en later steeds levendiger, zodat ze zelfstandig leren wat prooi is en hoe die te vangen en te doden. Katten zijn geneigd ons als onhandige kittens te bezien (is het vermoeden), dus ook wij ontvangen prooien van ons kattenbeest.

Dat gezegd hebbende: wat ontzettend sneu dat je de poes niet hebt laten castreren, en dat ze nu al drachtig is. Te vergelijken met een mensenmeisje van 12 die zwanger is. Laat je poesje ajb zo snel mogelijk castreren, en breek meteen de dracht af. De kans is zeker aanwezig dat ze geen idee heeft wat ze met de kleintjes moet. Geloof me dat het geen pretje is iedere twee uur, dag en nacht, kittens te moeten flessen.
Rieneke1
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
We hebben nog een oudere poes die sinds ze gesteriliseerd is mensenschuw is geworden.
We willen niet dat dat ons nieuwe poesje ook overkomt. We wilden haar wel de pil geven tot ze oud genoeg was. Maar dat raadde de dierenarts ons af. En we zullen haar helpen waar het kan. Als we echt elke nacht de kittens moeten flessen dan moer dat maar.
Rieneke1
7 jaar geleden
Katten worden niet mensenschuw omdat ze gecastreerd worden. En voor de pil heb ik je een jaar terug al gewaarschuwd. Je maakt verkeerde en dieronvriendelijke keuzes :(
Rieneke1
7 jaar geleden
En nog een vraagje: je wil je poesje niet laten castreren, dus dit gaat een eerste nestje worden, en er gaan nog vele volgen??
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee, daarna laten we haar zeker steriliseren.