Wat kan ik met mijn hond doen of haar zelf laten doen?

Mijn hond (een golden bastaard) is 6 jaar en ik ga 4 x op een dag er op uit met haar , alles bij elkaar tussen de 3 a 4uur dan rent ze en ik speel met haar maar zijn we eenmaal thuis dan ligt ze maar in de mand te slapen (is dit normaal) en loopt van mand naar haar kussen of met mooi weer naar buiten en voor de rest ligt ze maar wat.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

Uw hond krijgt met 3 a 4 uur beweging meer dan genoeg beweging.Honden hoeven verder niet zo nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is heel normaal gedrag voor een hond van die leeftijd.
Hier nog zo eentje. ;)

Zij krijgt zo te lezen voldoende lichaamsbeweging buiten en als ze thuis is, gaat ze lekker liggen slapen, dat is juist een goed teken, want dan is ze haar energie kwijt.
Spelen in huis doen ze bijna niet meer, dat is vaak in de puppyfase zo.

Wat je wel kunt doen om haar scherp te houden:

- Zet de hond even uit de kamer en verstop hier en daar wat brokjes. Laat haar dan in de kamer komen zeg dat ze moet zoeken. Dit vinden ze geweldig!
Wel eerst aan de brokjes laten ruiken voordat ze de kamer in komt.

- Leren de deur dicht te doen. Als onze hond naar de keuken is geweest om te drinken, dan duwt hij met zijn snuit de kamerdeur open en loopt naar binnen. Wij zeggen dan altijd; deur dicht! Dan loopt hij terug en duwt met zijn poot de deur dicht.

Dit soort dingen kun je haar allemaal leren. Je kunt met oudere honden nog genoeg doen, vooral een golden is heel intelligent.