Mijn hond is soms een beetje hyperactief alleen nu begint ie me opeens in m'n been te bijten. Wat kan ik hier tegen doen?

Het is een chihauhau X dwerg keesje hij is bijna 5 maanden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Krijgt je hond wel genoeg aandacht en beweging?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jaa heel veel zelfs!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De rangorde is verkeerd. Hij probeert de leiding over te nemen. Dominant gedrag.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@vrouwe70, juist, dit is en jonge hond en zoekt zijn plaats in de rangorde.
Het beste is negeren en als dat niet helpt, pak hem in zijn nek en draai hem op z'n rug.
Bij een jonge hond moet je een basisregel aanhouden: alles wat leuk is doe jij eerst, dan pas de hond.
Geef je hond b.v. nooit eten voordat jijzelf gegeten hebt, er zijn zo tal van situaties, denk daar over na wat bij jou van toepassing kan zijn.
Rieneke1
9 jaar geleden
Wellicht heeft hij last van doorkomende tanden?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mogelijk, maar dat mag niet in bijten in benen resulteren, zorg dat er iets ligt om op te kauwen.
Geef dat niet vlak nadat hij in je been gebeten heeft, hij ziet dat anders als beloning voor zijn daad.
Ivana
9 jaar geleden
Juist Rieneke. Tanden en kiezen kunnen het ook zijn. Oppassen met teveel aandacht en teveel beweging op die leeftijd. Niet omdat hij het niet aan zou kunnen, maar meer omdat je dan waarschijnlijk altijd aandacht geeft als hij er om vraagt. Je maakt hem dan een soort van 'hyper'.
Een hond van die leeftijd heeft ook rust nodig. Minimaal 16 uur per dag slaap. Zorg dus dat hij met REGELMAAT een time-out krijgt en dat jij begint en eindigt met het spel.
Geef hem een goed hard bot om op te kauwen en verbied het gebruik van tanden op elk ander iets, zeker lichaamsdelen.
Als hij dit toch doet kan je twee dingen doen, of weglopen en onmiddellijk een door jou begonnen spel beëindigen, of hem met zachte stem bestraffend toespreken, naar zijn plaats brengen en hem daar zijn bot geven.
Het is waarschijnlijk een zelfbewust en een beetje dominant dier. Op zich niet erg, maar dat moet wel in goede banen geleid worden, met geduld rust en volharding.

Het beste antwoord

In benen en enkels happen is een teken van uitdagen. Jouw hondje heeft niet helemaal door wie er de baas is in huis. Gezien zijn leeftijd ben je net optijd om hem dat te leren. Wees de leider in huis en ga met hem op puppycursus. Daar leren ze je hoe je een roedelleider moet zijn. Echt doen hoor, je hebt er je hele leven plezier van!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Op les gaan bij een goede hondenschool.