Mijn kat is verkouden en hij is wel ingeënt tegen nies ziekte wat moet ik nu doen? Hij niest nu al 2 dagen wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5K

Antwoorden (4)

Een enting tegen niesziekte is als een griepprik: garantie dat je het niet krijgt heb je niet, maar het verloop is wel milder.
In principe moet de kat het virus zelf overwinnen, maar houd hem wel goed in de gaten.
De uitvloeiing uit de neus moet waterig zijn, niet gelig of groenig, want dat laatste betekent dat er een bacteriele infectie bij is gekomen.
Dan heeft je kat een antibiotica kuurtje nodig.
Ook als de ogen ontstoken raken of de kat een pijnlijke bek krijgt en niet meer wil eten is een gang naar de dierenarts noodzakelijk.
Beterschap voor je katje!
Rieneke1
9 jaar geleden
De enting is geen garantie dat hij het niet krijgt helaas. Houd hem goed in de gaten, ook oogjes en je kunt overwegen weerstandverhogend middel te geven. Bv echinecae. Wanneer klachten meer worden is behandelen nodig. Dit kan met antibiotica via dierenarts, maar daarin zitten ook veel stoffen die niet goed zijn, dus andere optie is natuurlijk antibioticum. Bijv dierendokter of huisdierendokter. Wij hebben liseng gebruikt en zeer tevreden. Beterschap met katje. Kijk ook eens bij MIR methode.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het kan ook zijn dat jouw kat z.g.n. grasaar heeft. Dan heeft de kat een graszaadje in de neus gekregen en bepaalde soorten graszaad "kruipt" dan diep het neusje in. Dan kan op een nare ontsteking uitdraaien. Hou het in de gaten of er ook stinkende vloeistof uit het neusje komt.
Bij twijdel toch maar naar de dierenarts gaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een enting tegen deze ziekte is helaas geen garantie dat hij deze ziekte niet krijgt. Vooral als een kat stress heeft, verlaagd ook zijn weerstand. Dus is hij vatbaarder voor ziektes en vooral niesziekte.

Ik zou even overleggen met je dierenarts. Misschien dat er een antibiotica kuurtje nodig is. Voor de rest in de gaten houden of hoe het gaat. En houd ook zijn oogjes in de gaten.