Waarom heet een Engelse parkiet een Engelse parkiet ?

hoi ,
ik heb een engelse parkiet en heb hem al een tijdje euhmm....zo'n 8 maanden
maar ik vroeg me af : waarom heet hij nou een Engelse parkiet ?
grasparkieten komen uit australië en zij leven daar op grote grasvlaktes daarom Gras parkiet maar waarom nou engelse parkiet ????
groetjes.....

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Parkieten werden na hun introductie in Europa (1805) al snel in allerlei varianten gefokt, waarbij iedereen natuurlijk de mooiste (grotere en vollere) vogels wilde hebben.

Uit England kwam de oorsprong van het moderne ideaal de Engelse parkiet. Het is dus geen ander vogel-"ras", maar een van oorsprong in Engeland populaire fokvariant.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
plus. En Hampstead Heath zit er vol mee. Ook met papegaaien. Gek gezicht als je dat voor het eerst ziet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt