Wat moet je doen als er een huisdier mee in de verhuiswagen gaat ?

Vandaag ging er een grasparkiet in een kooi de verhuiswagen in en ik was daar niet mee eens en best boos maar werd toch gedaan.

Wat kan ik tegen me collega en klant zeggen ?
Wat kan ik de volgende keer doen ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Poet
10 jaar geleden
Kunnen ze daar niet tegen dan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Stres, schudden, hobbels, valt dat niet onder dierenleed
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou het dier in de cabine meenemen zodat de kooi, of een ander dier, ondersteund word en of recht gehouden wordt. Achter in de bak zou ik nooit doen, en ik snap niet dat de eigenaar dit zo wil.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eigenaar vind dat niet erg, nu vinden de collega's het ook niet erg, sommige dan, ik zei tegen de klant ''je kan zo een doosje bij de dierenwinkel halen, dit gaat wel over een levend wezen, en ik zeg dat hij er niet in gaat'' maar toch deed de collega het.
Poet
10 jaar geleden
Een grasparkietensite zegt dit:
Een grasparkiet, en zeker een zieke grasparkiet moet je beschermen tegen kou en wind tijdens het vervoer.
Je kunt je parkiet vervoeren door deze met kooi en al in een grote doos te plaatsen, met in de winter een warme kruik ernaast.
Het kan echter ook anders: er zijn speciale reistasjes te koop voor dit doel.
Ook uitermate geschikt zijn de kleine transportkoffertjes die worden gebruikt om kleine knaagdieren in te vervoeren. http://www.parkietenfreak.nl/a-reizen.php
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt, maar het is jammer dat de klant de eigenaar van de vogel het niet wilt begrijpen en dat een verhuis firma het doet, ik weet niet of het helpt als je de dieren bescherming opbelt ? Dan veraad je uit goede daad je eigen bedrijf
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is zijn eigen kooi voor de parkiet niet juist fijner? (met een paar verhuisdekens erover)
En in de bak is het waarschijnlijk veiliger dan voorin, een reiskoffer is lastig goed vast te zetten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ojawel, alleen zoiets doe ik een dier niet aan, liever een transport doosje
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het beste is om de parkiet in zijn eigen kooi te vervoeren met een laken erom zodat de vogel niet alles kan zien en daardoor gestresst raakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
O oke, misschien moet ik het accepteren
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk het ook,het is natuurlijk wel belangrijk dat de kooi goed vast staat en ook niet geplet kan worden door iets anders dat zwaar is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik was niet bij de wagen, maar het idee al, dat vond ik fout, als het nog eens gebeurt dan moet ik maar even door de vingers zien maar als hij overlijd dan probeer ik wel een melding ervan te maken, maar dan heb je weer bewijzen nodig..
Ivana
10 jaar geleden
Hangt helemaal af van de lengte van de rit, de plaats in de wagen en de manier van neerzetten. Staat de kooi stevig, is hij afgedekt of staat hij veilig tussen andere spullen ingeklemd zonder kans op omvallen en tocht? Dan zou ik de vogel fijn in zijn eigen kooi laten en zeker niet voorin meenemen waar hij alle indrukken krijgt en nog veel meer wiebelt als de kooi op schoot staat.
En een beetje wiebelen achterin kan een vogel op stok best tegen, anders moeten we alle vogels die 's nachts in de bomen zitten als het echt waait ook binnenhalen. ; )

Het beste antwoord

Op zich is er niets op tegen, mits aan een aantal voorwaarden is voldaan.
Vermijd stress en tocht tijdens het vervoer: een lap of dekentje over de kooi volstaat.
Uiteraard moet de kooi veilig staan zonder kans om te vallen of te gaan schuiven.
Verder is het het beste de vogel als laatste erin te plaatsen, en weer als eerste uit te laden.

Zijn we verder in de winter en is het erg koud, dan verdient het de voorkeur de vogel voorin of met de personenauto te vervoeren.
Rieneke1
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik sluit de vraag omdat er verschillende goeie antwoorden zijn gesteld, ik merk dat er een discussie kan komen.