kunnen katten ziek worden van gevangen vliegen ?

mijn 2 jarige vriendje is doodziek en kotst 7x per dag. zijn hobby is vliegen in huis te vangen hij eet normaal de slachtoffers op. kan dat een oorzaak zijn ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10.3K
Rieneke1
10 jaar geleden
Wellicht is de dierenarts bekwamer in het vinden en bestrijden van de oorzaak?

Antwoorden (2)

Een andere misvatting is dat het gevaarlijk is voor een kat om insecten te eten. Veel mensen gruwen van het idee dat katten huisvliegen verschansen omdat vliegen een bron van allerlei infecties zijn. De maagsappen van een kat zijn echter uitstekend opgewassen tegen een doodgewone vlieg.
fremar
10 jaar geleden
Rieneke1
10 jaar geleden
Als dat kwaad kon waren er heel wat poezels doodziek.
Wanneer hij zoveel overgeeft, is een ritje naar de dierenarts het eerste wat je moet doen. Controleer ook of zijn ontlasting nog goed is.
Van vliegen eten kan een kat niet ziek worden m.i.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
we zijn de 400 euro aan dieren arts kosten alweer gepasseerd, echter nog geen oorzaak. kat knapt per dag op. wij denken dat het niets met vliegen te maken had , maar dat er tussen de vliegen een wesp heeft gezeten.