Kan een engelse bulldog op werkdagen 2 x 3,5 uur alleen zijn?

Ik ben voornemens om een engelse bulldog puppy te kopen samen met mijn vriendin. Maar nu werken wij allebei 5 dagen per week.
Ik van 08.30 tot 16.00 met een pauze van 12.00 tot 12.30.
En mijn vriendin wisselende tijden maar in de regel wel 30 uur per week. Soms ook 40 uur per week.
Het is dus zo dat de hond dan tussen 08.30 en 12.00 alleen is en hij in de regel altijd tussen de middag zal worden uitgelaten.
Is dit een probleem? Hij is dus in principe van 08.30 tot 12.00 uur alleen en van 12.30 tot 16.00 uur.
We zullen hem dan ook af en toe meenemen naar het werk waar hij zijn eigen plekje dan heeft.

10 jaar geleden
4.5K
Ritsuka
10 jaar geleden
zou ik niet met een pup doen hoor, die is nog te jong om dat te kunnen.
kies dan eerder voor een lieve hond uit het asiel, die dit al beter onder de knie heeft

Antwoorden (3)

Nee , je kunt niet een pup nemen en dan maar meteen enkele uren alleen thuis laten .
Het beste kun je een pup nemen als je enkele weken vakantie hebt zodat je hem kunt trainen met het zindelijk worden
Een pup moet je namelijk regelmatig buiten zetten , in elk geval als hij geslapen of gespeeld heeft
En ook al zou je een pup nemen die al zindelijk is , dan is het nog aan te raden om een paar weken vakantie te nemen zodat het beestje kan wennen aan zijn nieuwe omgeving
Zodra hij zindelijk is en aan zijn nieuwe thuis gewend is , zou hij in staat moeten zijn om regelmatig enkele uurtjes alleen te zijn
Maar elke hond verschilt hier in , de ene kan goed alleen zijn en de ander gaat alles slopen of alles bij elkaar janken
Dus neem niet de hond op sleeptouw overal mee naar toe , maar laat hem ook wennen aan het alleen zijn en leren wat hij wel en vooral wat hij niet mag
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je een oude hond neemt van een jaar of 9 zou dat misschien kunnen, maar een jonge hond moet je dit niet aandoen.
Ga naar het asiel en stel deze zelfde vraag, ik maak me sterk dat je geen enkele hond meekrijgt!
Je kunt het best starten met een hond die al gewend is aan uren eenzaamheid en geen enkele kans heeft om nog ergens onder dak te komen. Zo'n hond heeft dan de keus tussen uren alleen zijn of meteen een spuitje.

Je begrijpt dat ik het ten stelligste afraad, want behalve dat je zelf een blaffer of sloper kan krijgen, doe je ook een levend wezen iets aan dat voor hem/haar tegennatuurlijk is.

Later, veel later, als je vrouw of jijzelf minder, veel minder, werkt. Dan kan het wel. Jammer hè? Ik heb zelf 25 jaar gewacht op dat heerlijke moment.
Ivana
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+
Als je nou denkt dat je een puppy of 'n oudere hond zomaar alleen kan laten heb je het MIS. Verdiepen jullie je er eerst eens in. Je moet 'n hond LEREN alleen te kunnen zijn en dat doe je door hem kwartiersgewijs op te sluiten, als dat goed gaat maak je er 'n half uur van en zo langzaam opvoeren. Er gaat heel veel tijd in zitten en dan nog.....ik spreek uit ervaring. Onze hond kon volstrekt niet alleen zijn en hebben 'm dan ook regelmatig bij familie, buren en kennissen uit moeten besteden want er zijn nu eenmaal dingen waar een hond niet bij kan zijn, meestal ging hij mee maar 't kon niet altijd. En wat nog het ergste is, het dier doe je er ook geen plezier mee!!Dus BEZINT EER GIJ BEGINT.