Mag een konijn aardbeien eten?

Mijn konijn heeft gisteren per ongeluk een aardbei gegeten. Mag dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (1)

Dit is wat ik er over vond op konijnen.nl :

Fruit
Fruit mag alleen zeer matig gegeven worden i.v.m. met de suikers die het bevat. Teveel suiker kan grote darmproblemen geven. Dus per dag niet meer dan 1 aardbei of 1 kers, een partje appel enz.
Fruit moet op dezelfde manier opgebouwd worden als groente. Een konijn mag appel, peer, banaan, aardbei, enz., eigelijk alles wat hij lust, met schil en al. Maar met een klein stukje beginnen de eerste dag! Geen appelpitjes, die zijn giftig. Banaan bevat veel kalium, een overmaat aan kalium kan hartproblemen geven. Slechts een paar keer per week een plakje banaan is dan ook meer dan genoeg.

Het lijkt me dus geen enkel probleem.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Banaan met schil lijkt mij niet zo lekker...!
Ivana
10 jaar geleden
Als ik hier de konijnen tussen de aardbeien zie huppelen, lusten ze er wel pap van!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens dit lijstje:
http://www.bunnybunch.nl/konijnen/groenten-fruit-en-kruiden-voor-konijnen.html
kunnen bananen ook geen kwaad. Al zijn die zeldzaam in het wild hier :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Konijnen in het wild zijn er aan gewent, tamme konijnen moet je eerst nog laten wennen, dat is wat er uitgelegd werd. Ik heb verder ook geen konijn ofzo hoor, Maar er van uit gaande dat die site toch wel betrouwbaar is =)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
onze konijnen zijn gek op banaan (1 plakje per keer) en de een lust wel appel, de ander niet. Als ik nieuw fruit geef, zoals aardbei, een stukje mango ofzo, kijken ze allebei of ik ze wil vergiftigen. Wat ze niet kennen lusten ze niet.