Van welk geslacht zijn deze parkieten?

Wij kunnen hier niet goed inschatten van welk geslacht deze vogels zijn. Hopelijk kan iemand hier daar duidelijkheid in scheppen!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Het lijken mij twee vrouwtjes, omdat ze beiden een lichte neusdop hebben.
Echter hebben heel jonge exemplaren ook eerst een lichte neusdop.

Toegevoegd na 2 minuten:
Even een linkje voor je gezocht:

http://www.parkietenvilla.nl/neusdop-bepaalt-geslacht-man-of-pop/
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit zijn geen heel jonge grasparkietjes. Ik denk ook dat het vrouwtjes zijn, maar bij die blauwe kan ik de kleur van de neus niet zo goed beoordelen.
Ivana
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Duidelijk antwoord met waardevolle link. Bedankt!

Andere antwoorden (2)

Mannetjes hebben een lichtblauwe dop boven hun snavel en vrouwtjes een roze,gemakkelijk dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dus zijn we er zeker van dat de groene een vrouwtje is.
Maar is de blauwe een mannetje? Ik vind de dop meer creme dan rose of blauw
de vogels zien er nog redelijk jong uit maar ik denk dat het vrouwtjes zijn maar ben niet zeker want de gele gras parkiet (denk ik) heeft een blauwere snavelkop dus het kan zijn dat die een mannetje is (maar kan ook door slechte foto zijn) maar dus zoals ze al zeiden vrouwtje: licht mannetje: blauw tot paars