Waarom staat er op sommige verpakkingen van kattenbak vulling "asbest vrij"?

Ik zie dat bij sommige merken op de verpakking staan, en ik vind dat zo raar. Wie zou er nou asbest in kattegrit doen?

11 jaar geleden

Het beste antwoord

Hier over is op Nederland 3 vorigjaar èèn heel programma over geweest. Weet alleen even niet hoe dit programma heet

Naar er kwam uit dat er nooit katten korrels bestaan met asbest. Maar jij gaat snel denken dat dat wel het geval is en gaat dus liever er voor èèn waar het niet in zit.
Zulke teksten zijn gewoon toegestaan op je verpakking want het is waar.

Ik zal eens kijken of ik oo de naam van het programma kom
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Op zich is dat niet zo raar.
Vroeger toen asbest nog gewoon een allerdaags product was
werd dit ook vaak gebruikt voor kattengrit.
Het zelfde had je vroeger ook met de absorptiekorrels voor in garages,
ook daar zat vroeger asbest door.
Op zich was dat ook niet vreemd, daar asbest naast dat het een natuurlijk product was ook nog een absorberende werking had.
Ondanks dat er een verbod staat op asbest binnen de eu,
wordt het nog wel toegepast buiten de eu.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Asbest
http://www.argosonderzoek.nl/asbest-vragen.html