Als mijn kat slaapt, of bij me op schoot zit is hij aan het spinnen, maar hij 'piept' dan ook, is er dan iets mis met hem, of is dat normaal?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
15.8K
Ritsuka
11 jaar geleden
Waarschijnlijk gewoon beetje verkouden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
foto? Als je de kat elk jaar laat inënten, wordt hij gelijk helemaal nagekeken, dus als er wat mis is met de kat, hoor je dat dan gelijk. Mijn kat snurkt vreselijk. Sommige piepen, andere snurken, ach ja.

Antwoorden (3)

Er is niks mis hoor! Veel katten hebben een beetje moeite met de warme kachel. Hierdoor ademen ze anders en dat veroorzaakt de piep. (vooral tijdens slapen) let wel, ze genieten wel van de warmte
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je kat verder geen kortademigheid of andere verdachte symptomen vertoont, dan zou ik me hier niet druk over maken.
sterker nog; goede kans dat je kat enorm ligt te genieten: sommige katten kunnen het spinnen nogal overdrijven, en kreunen of piepen erbij.
geef je moppie nog maar een extra kroeltje :)
Rieneke1
11 jaar geleden
Het kan gewoon normaal zijn zoals hier boven wordt gezegt.
Alleen let goed op andere tekenen.

''Een moeilijke ademhaling, piepen, hoesten of niezen is heel vaak een aanwijzing van een luchtwegaandoening. Negeer dit dus nooit. Let op veranderingen in de stem.''

Wanneer je kat moeite met ademen heb. Of vaak hoest of niets moet je toch even naar de dierenarts gaan.