Ons hondje stinkt altijd, wat kan ik hier zelf aan doen?

We hebben een kruising ShihZhu/Maltezer van 2 jaar oud. Hij stinkt altijd in het "kop-gebied" zijn vacht heeft deze geur niet. Zijn er al mee naar de dierenarts geweest, deze dacht in eerste instantie dat het uit z'n oren kwam. Zalfje gekocht, heeft niets geholpen. Anaalklieren gecontroleerd, deze zijn schoon. Gebit nagekeken, is helemaal perfect. Ander voer gekocht, werd het ook niet beter van. Als ik hem was is het een dag goed, daarna begint de stank opnieuw. Heeft iemand een idee hoe dit kan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

Hondjes willen overal ruiken en snuffelen en vooral waar andere hondjes geplast hebben, dat gaat in zijn baard zitten en ruikt niet lekker, zelf heb ik ook 2 hondjes met baard en die hebben het zelfde probleem.
Na het uitgaan even een washandje over zijn kop/baard halen, helemaal weg, krijg je het bij deze honden nooit, maar wel veel minder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

tja.. Het antwoord wat ik kan vinden is:

"De stank kan bij sommige honden nogal hevig zijn. Dat komt vaak door bepaalde geurstoffen in de vetlaag van de huid, bijvoorbeeld door een bepaalde voeding of het besproken anaalklierenprobleem.
Door met een goede hondenshampoo te wassen die niet ontvet, is dit te verhelpen. Bij een schilferige huid is het aan te raden dit met een shampoo te doen die uit de Allermyl-serie komt (dierenarts)."

een ander antwoord dat ik tegen kwam was "een probleem met de talgklieren. Een ontsteking. "

Maar goed. Als je dierenarts het niet weet, en er niet achter kan komen.. Je zou eens bij een fokker van maltezers langs kunnen gaan / op kunnen bellen. Die zijn vaak goed op de hoogte van dit soort zaken; immers: Een stinkende hond komt terug bij de fokker!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kunnen de ogen zijn. Wij hebben zelf een shih-tzu en die stinkt ook heel erg rond z'n koppie. Laatst bij de dierenarts gevraagd en die vertelde dat wrs de traanbuisjes niet helemaal goed ontwikkeld waren, dat zie je vaker bij hondjes met zo'n plat snuitje. Daardoor loopt het traanvocht niet helemaal zoals het moet. De oplossing, de traanbuisjes door laten prikken/ wijder maken.
Wij hebben het niet gedaan, dus ik kan je niet zeggen of het helpt.