waarom zijn er zwarte vlooienkammen ?

waarom maken ze zwarte vlooienkammen ?
dit is zo ontzettend "niet handig" omdat: een vlo zwart is en de vlooienpoep zwart is.
hoe wil je dus "zien" / opmerken of je een vlo hebt / strontjes ziet...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leuke vraag!

Het beste antwoord

Omdat het ook luizen/netenkammen zijn ; en die zijn grijs, en de neten wit. Daarvoor zijn ze dus verhipte handig. En eigenlijk dien je er sowieso een gaasje omheen te doen om de ' buit' er weer makkelijk af te kunnen halen, en daarop zie je altijd goed wat je gevangen hebt. De kleur van de kam is dus eigenlijk niet zo heel belangrijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoe bedoel je : een gaasje er om heen ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je doet een gaasje (steriel gaas of reepje verband) om de tanden van de kan heen, zodat je na het kammen alle eitjes en beestjes weer makkelijk kunt verwijderen. De kam blijft schoon, en de beestjes zijn makkelijk af te voeren.
Zonder gaasje een kam gebruiken is eigenlijk nutteloos. Eitjes die er tussen blijven hangen, laten verderop gewoon weer los. Met elke zoveel slagen een nieuw gaasje kun je ze echt goed verwijderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vond het een goeie vraag maar dit is ook een goed antwoord en eigenlijk is het weer zo logisch dat het geen goeie vraag is maar omdat ik, en Jodokus er weer wat van geleerd hebben: Beiden een puntje dus.

Andere antwoorden (1)

Is om de albino vlooien te herkennen :-)