Mijn beagle eet de haren van zijn speel bal! is dit schadelijk of slecht?

Ik heb sinds kort een beagle. hij heeft een tennisbal ( dan voor honden speciaal jullie weten vast wel wat voor bal) en daar speelt hij veel mee! nu heeft hij een beetje die haartjes los gekregen en nu trekt die ze steeds eraf en dan zit het in zijn mond! is dit slecht voor hem?

Toegevoegd na 11 minuten:
Het is inderdaad nog een pup! Hij probeert inderdaad op van alles te kouwen haha! maar hij is wel lief !

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (2)

Op zich kan het geen kwaad als hij iets binnen krijgt, echter is het niet de bedoeling dat hij de gehele tennisbal kaalplukt en opeet.
Onze hond doet hetzelfde met een tennisbal. Een goed alternatief zijn de flostouwen. Deze touwen zijn sterker en als hij ze (na een half jaar) eindelijk los krijgt, dan eet hij ze niet op, omdat deze draden te dik en lang zijn.
De tennisbal gebruiken wij alleen voor het apporteren.

Vergeet niet, een pup probeert alles te eten. (althans, ik neem aan dat het nog een pup is)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef een pup alleen speelgoed wat niet kapot te krijgen is. Een tennisbal is niet best, omdat, als je hem ook buiten gebruikt, er zand tussen de haartjes blijft zitten en zijn tanden er aan slijten. Alles wat een pup doorslikt van dit soort materiaal doet een aanslag op zijn darmen. Die zijn nog in ontwikkeling en hij kan er van aan de diaree gaan.
Geef een pup een hardgummibal/bot waarop hij zijn kaken kan oefenen, zodat het doorkomen van de nieuwe tanden wat minder problemen geeft. Eigenlijk hetzelfde als een bijtring.

Het flostouw moet je alleen gebruiken als je er zelf bij bent. Ze kunnen als ze erg fanatiek zijn, losse draden eruit trekken, die worden doorgeslikt en kunnen kwaad in de darmen.
Met pups ook geen trekspelletjes (ook niet met het flostouw) doen, omdat de tanden nog niet verankerd zitten en dan mogelijk een scheve stand aannemen.
Ivana
11 jaar geleden
jodyenboyke
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+