Waarom bijt mijn konijn de andere konijn en vallen zijn haren eruit van het konijn dat gebeten wordt?

Ik heb een zwart konijn die is groter en een beetje kwaadaardiger dan de kleine bruine. De zwarte bijt de kleine bruine Altijd met allemaal gegrom en die zwarte trekt zijn haren van de bruine eruit? Waarom doet hij dit? Ik vind het zielig. :(

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11.3K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
haal ze bij elkaar weg ik heb dit gehad en toen ging men konijn bijna dood

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk zijn het twee mannetjes,waarbij het hier gaat om de dominantie.

Toegevoegd na 21 minuten:
Het beste is een vrouwtje en een gecastreerde ram:

een aan te raden website vind deze:

http://www.bunnybunch.nl/konijnen/koppelen-van-konijnen.html
fremar
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit had ik er niet bij gezet, mijn excusses. Het zijn twee vrouwtjes daarom vindt ik het zo raar, als het mannetjes waren zou het wel logisch zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan heb je een dominant vrouwtje dat niet samen wil. Zitten ze al van kleins af aan bij elkaar? Hartstikke zielig voor die bruine die zit met angst in zijn hok.
Gauw apart zetten. Konijnen kunnen elkaar ook dood maken uiteindelijk.
Ze Mogen elkaar niet, dat is vaak met 2 mannetjes (en 2 vrouwtjes soms ook) Dat komt omdat ze allebei de baas willen zijn over elkaar en dat duidelijk willen maken. Het kan uitlopen tot vechten, maar dit is niet altijd het geval.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind het vervelend om te zeggen maar meestal zitten konijnen in een veel te klein hok. Er is gewoon geen plek genoeg voor één konijn, laat staan voor beiden. En dan kan een konijn agressief worden, hij heeft meer ruimte nodig dus zal hij de andere proberen te verjagen.
Kijk eens in een kinderboerderij, daar hebben de konijnen een grote plek waar ze hun holen kunnen graven en gangen kunnen maken. Daar kan een konijn dat aangevallen wordt zich verschuilen. Daar zou het grote zwarte konijn zich als leider kunnen profileren. Maar twee konijnen in een klein hok, dat kan echt problemen geven zoals jij beschrijft. De grote is dominant en de kleine kan zich niet verstoppen. Je bent de enige niet die op die manier konijnen heeft en ik ga er van uit dat je veel om ze geeft anders zou je ook de vraag niet stellen. Maar waarschijnlijk weet je ook niet goed waar een konijn behoefte aan heeft om zich gelukkig te voelen.
Andere konijnen zullen niet agressief worden in een hok, maar als je naar ze kijkt zitten ze dan ook de hele dag te zitten, scharrelen soms wat en zitten weer, ze zijn gewoon afgestompt.
Het beste is om ze voorlopig uit elkaar te halen, in een apart hok. Misschien kan je betere leefomstandigheden voor ze scheppen. Want alleen in een hok is voor konijnen ook onnatuurlijk, ze zijn echte groepsdieren, hebben andere konijnen nodig om zich fijn te voelen.
Ik ben blij dat je het zielig vindt en hoop voor de konijnen dat je een goed oplossing kan vinden waarbij ze zich konijn kunnen voelen en zijn.
En dan ben jij ook weer blij ;-)