Hoeveel kost het ongeveer om een blindegeleide pup op te voeden en te trainen?

Je ziet wel eens van die reclames waarin je een blindegeleide pup moet adopteren maar hoeveel kost dat nou ongeveer en je heel streng zijn daarvoor?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

De taak van het pleeggezin is:

De pup laten opgroeien tot een stabiele jonge hond
De hond hondenmanieren en de basiscommando’s leren
De hond socialiseren, zodat hij later nergens van opkijkt en geconcentreerd kan werken
Begeleiding
Het pleeggezin staat er niet alleen voor. Ervaring met het opvoeden van honden is dan ook niet noodzakelijk. Wij bezoeken de pups en hun gezinnen regelmatig. De vorderingen van de hond en de vragen komen dan aan de orde. Voor vragen tussendoor is er de telefonische helpdesk.

De uitrusting van de pup
Iedere pup krijgt een volledige uitrusting van ons mee:
Een handleiding over de opvoeding en de socialisatie
Een mand met een dekentje uit het nest
Een kam, een borstel en een fluitje
Voer en voer/drinkbakken
Een riem.
Voer en dierenartskosten zijn voor rekening van KNGF Geleidehonden.

Kennismakingsbezoek
U gaat niet over één nacht ijs. Wanneer u op basis van het aanmeldingsformulier in aanmerking komt, maken wij een afspraak met u bij u thuis. Het verzorgen en opvoeden van een aspirant-geleidehond komen dan ter sprake. Ook de moeilijke kanten, zoals het afscheid, nemen we met u door. Bij wederzijdse tevredenheid plaatsen wij u op de wachtlijst.

Wanneer u meer informatie wenst kunt u de folder aanvragen of contact opnemen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mooi verhaal maar helaas geen antwoord op de vraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben het niet met je eens want het is wel degelijk een antwoord op de vraag.
Vraagsteller vraagt wat het kost en wat je moet doen.
In mijn vraag staat het antwoord dat het behalve je tijd niets kost en wat je de pup moet leren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok, jij leest de vraag anders dan ik, maar als je het op jouw manier leest heeft Freek het fout ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Peele, je vertelt het verhaal van een puppy-walker. Dat is iets anders dan een pup adopteren....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nieuwsgierig: zoals ik al zei, iemand begrijpt de vraag verkeer. Dat is bijv Freek of Maria, daar ben ik intussen achter gekomen toch?

Andere antwoorden (3)

De training duurt zes tot acht maanden en kost zo'n 35.000,- euro.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De actie 'Adopteer een pup' betekent volgens mij niet, dat je letterlijk een pup in huis krijgt, maar dat je een deel van de kosten op je neemt. Net zoals je een kip kunt adopteren, of een koe : die blijven gewoon op de boerderij, maar jij steunt financieel, en krijgt regelmatig informatie over 'jouw' dier.
Zo kan je ook geiten adopteren, die in werkelijkheid in Afrika bij een gezin wonen, dat daardoor een veel betere levensstandaard krijgt. Of een asieldier dat te oud is, of niet sociaal genoeg om herplaatst te worden, en dat dus de rest van zijn leven in het asiel in een seniorenkamer blijft.
En zo zijn er nog allerlei situaties te bedenken, waarbij je een dier 'adopteert', of zelfs ook een kindje in een 3e wereldland.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een pup adopteert en hem dus thuis krijgt dan kost jou dit, behalve veel tijd en intensieve training, niets.

Alle kosten komen voor de stichting te staan. Dit houdt in dat al het voer, het mandje, speeltjes, snacks, borstels, voerbakken enz. enz. allemaal betaald worden.

Jij dient er in de korte periode dat de hond bij jou is (ongeveer 8 maand) voor te zorgen dat hij word klaargestoomd om een goede geleidehond te worden. De inhoudelijke feiten omtrent de training ken ik niet, maar ik weet wel dat je er meerdere uren per dag intensief mee bezig moet zijn.

Kort gezegd: Als je niet weet wat je doet is het beter om geen geleidehond te trainen, dit staat de stichting ook niet toe trouwens.