Mijn poezen zijn 1 jaar en 2 jaar, hoe kan ik hun aanhanglijker maken?

Wanneer je thuiskomt staan ze altijd aan de deur je op te wachten, ze komen ook vaak naar beneden als wij beneden zijn, maar ze verkiezen hun eigen krabton of speelbaan om in te liggen. De kleine poes komt regelmatig naar je toe, en ik merk een verschil nu ik veel meer thuis ben. Ik wil hun niet forseren dus ik laat hun zelf komen, of wanneer ik hun roep komen ze ook dadelijk. Maar ik zou zo een echte schootpoes willen, kent iemand een truc?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (6)

niet iedere kat is een schootklever, dus stel je verwachtingen niet te hoog.
wel is het zo dat je de band met je katten kan verstevigen, door ze te kammen en te borstelen, door met ze te knuffelen en te spelen.
doe dit vooral op vaste tijden; katten zijn gek op ritueeltjes.
je bent al een eind op weg; zo te lezen zijn je poezen op je gesteld!
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kammen dat doen we af en toe, maar we zetten ze dan buiten omdat hier hierbinnen dan 1 grote haarmassa is.
Gevolg daarstraks nogmaals gemerkt.. 2 Bange bange poezen, de grote zou wegvluchten langs je lichaam, de kleine zou in je willen kruipen van schrik :s Kammen is hier niet echt een feest!
Maar we doen ons best!
Ik kan niet zeggen dat het geen lieve poezen zijn, ik krijg hier net een speelgoed muis voor men voeten neergelegd :-) dus ze zijn echt wel lief. Ze hagen ook veel aan ons, maar 'savonds in de zetel is het niets! :-(
Rieneke1
11 jaar geleden
tsja ik zeg het; niet alle katten zijn schootklevers.
maar je kan ook eens gaan zitten met een fleece dekentje op schoot, mogelijk animeert dat ze tot schootzitten?
Neem ze vaak op schoot, maar dwing ze niet te blijven. Misschien gaan ze het langzamerhand leuk vinden. Zo gaat het tenminste met mijn kat van ca. 2 jaar. Hij blijft steeds langer op mijn knieën.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geduld is het beste,elke kat is anders dat merk je als je er 2 hebt.Zo nu en dan oppakken en op je schoot lekker aaien op plekjes die ze lekker vinden.Onder de kin in het oor(hier een hit)maar dwing ze niet als ze weg willen laat ze gaan.Heeft tijd nodig maar anderen vinden je gezelschap en zo nu en dan een aai over de bol al heel wat.Katten vreemde wezens!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
snoepje geven op schoot. niet elke keer snoep geven maar als je toch een snoepje geeft, laat ze dan maar bij je komen. en aan de andere kant zijn poezen onafhankelijk dus niet elke poes wil op schoot.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan ze lokken met kattensnoepjes en dan wennen ze vanzelf wel aan jou en word dit een meer natuurlijk gedrag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door ze heel veel aandacht te geven, veel aaien, tegen ze kletsen, een kussen naast je leggen dat kunnen ze ook fijn vinden.
Dan komen zij eerst namelijk op het kussen, en dan kan je ze aanhalen. En dan kunnen ze vervolgens op je schoot komen.

Dit heeft bij mijn poes geholpen, ze maakt nu ook lieve gekke kleine geluidjes:) heel schattig.
(ze is 10)

(Ik denk, als je liefde geeft, kan je het ook weer trug krijgen van je kat)