als je kat een binnenkat is, en geen allergie heeft voor vlooien, dan zou ik zeggen; pas als je daadwerkelijk een vlo ziet.
theoretisch zou je een vlo of vlooieneitje van buiten mee kunnen nemen, maar in de praktijk gebeurt dit niet snel.
ik werk bij de dierenambu, waar ik regelmatig in aanraking kom met dieren met vlooien.
toch zijn mijn katten sinds 1999 niet meer ontvlooid.
ik ga geen parasieten bestrijden die er niet zijn.
moch je toch willen ontvlooien, doe dat dan met een werkzaam en veilig middel van de dierenarts.
Rieneke1
12 jaar geleden
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Ik ontvlooi die van mij alleen in de zomer als ik de hond van mijn ouders en die van mijn broer te logeren heb wanneer zij met vakantie gaan. Ik heb 1 keer vlooien gehad omdat de hond van mijn broer ze had (toen had ik ook echt het HELE huis onder). Verder heb ik nooit last van vlooien, mijn katten komen ook niet buiten. Ik gebruik altijd de pipetjes van Frontline, koop ik bij de dierenarts.
Rieneke1
12 jaar geleden
frontline verliest z´n werkzaamheid, de vlooien raken er resistent voor.
beter stap je over op bijvoorbeeld advantage. en idd, met loge´s in huis kan je beter voorzichtig zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Als je kat geen vlooien heeft,niet doen. Ook Stronghold is goed als het nodig mocht zijn.
Rieneke1
12 jaar geleden
je bent vergeten te plussen maria :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oja,wat stom,ik heb dit wel vaker dat ik eerst lees en schrijf een +,maar vergeet het dan erna te geven dus bij deze alsnog. ;-)

Andere antwoorden (2)

3 keer per jaar liefst 4 keer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het een binnenkat is is de kans inderdaad erg klein dat hij vlooien zal krijgen. Wil je zekerheid dan kun je toch ontvlooien. Je kunt dan kiezen om als tussenoplossing in de risico maanden te ontvlooien (voorjaar-zomer), of het hele jaar door. Hoe vaak is afhankelijk van het gebruikte middel.

Pipetjes werken het beste, er zijn ook andere prima middelen. Een pipet geef je volgens mij iedere 6-8 weken, maar dit lees je in detail in de bijsluiter. Wel belangrijk om je aan de voorgeschreven dosis te houden. Je wilt niet overdoseren i.v.m. mogelijke bijwerkingen bij je kat, en ook niet onderdoseren omdat dat resistentie bij de vlooien in de hand werkt.

Zelf ontvlooi ik mijn binnenkatten overigens ook al jaren niet. Nooit problemen gehad.