Mank lopen labrador ernstig na poot tussen de achterklep?

Mijn labrador is 3 jaar en een paar weken geleden liep hij weg. Ik ben hem met de auto gaan zoeken, en toen heb ik hem in de kattebak gezet (hij sprong er zelf in). Maar toen kreeg hij zijn rechtervoorpoot tussen de achterklep (5e deur). Hij loopt nog steeds mank. Zou zijn poot gebroken zijn? Of is hij geneusd en komt het wel goed?

Toegevoegd na 1 dag:
Omdat ik vanwege een verkeerde vraag geblocked was, kan ik nu pas reageren.
Niets aan de hand, hij geneest traag omdat hij nogal wild is en veel speelt met onze Berner. We zouden hem een paar dagen op kunnen sluiten om het genezingsproces te versnellen, maar dat doen we toch maar niet, en dat hoeft ook niet per se.
Voor degenen die denken dat ik mijn hond verwaarloos: ik zou zelf ook niet snel naar de dokter rennen, in die zin ga ik met mijn hond om gelijk zoals ik met mezelf zou doen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, we nemen aan dat je al lang met hem naar de dierenarts bent geweest?! :O Arm beest...Hopelijk voelt hij zich snel weer beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kennelijk is de vrager er niet geweest, dan was namelijk wel duidelijk geweest of het al dan niet een breuk was geweest of wat het advies was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dierenarts.Snel!
Schandalig dat je nog niet geweest bent.
Als ik denk dat er iets met mijn kat is bel ik in ieder geval altijd de dierenarts.
En dan hoor ik wel of ik moet langskomen met mijn kat.
Als je om je hond geeft bel dan een dierenarts die heeft er voor geleerd,wij hier op GV niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Hippo, ik vrees ook dat de vraagsteller nog niet is geweest, maar ik ken helaas dierenartsen die als het net gebeurd is zeggen: 'Kijk het maar even aan' of 'Het gaat vanzelf wel over na een aantal dagen', dus ik wou niet gelijk oordelen dat vraagsteller niet is geweest. Maar ik hoop van harte dat de vraagsteller snel naar de dierenarts gaat, al dan niet voor de tweede keer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als de vraagsteller WEL was geweest had deze een paar weken!!!!! (echt ik erger me dood) geleden al geweten wat er aan de hand was met de poot van de hond. je loopt toch zeker zelf ook niet 2 weken kreupel voor je op het geniale idee komt om toch maar eens een afspraak te maken met je huisarts? wat mij betreft mag er gelijk melding worden gemaakt bij de DB, LID en AID van dit belachelijke nalatige gedrag. walgelijk!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en? wat zei de dierenarts van de poot Bats, of kijk je het nog een halve maand aan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verdachte stilte hè?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fijn dat je nog even een update geeft en dat het mee lijkt te vallen.
Overigens kun je hoe je met eigen klachten omgaat niet doortrekken naar hoe je met klachten van je huisdier omgaat: jij voelt wat je zelf voelt, maar niet wat je dier voelt, en die kan ook niet met je praten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat lijkt me nogal een open deur. Die hond was niet ziek, at goed en was gewoon vrolijk. Ik doe wat ik denk dat goed is, niet wat ik denk wat niet goed is. Ik heb vroeger ook wel eens een vinger tussen een autodeur gehad, en ja dat deed ook een week of 2 zeer. En nee, toen ben ik niet naar de dokter geweest.
Vreemd eigenlijk, dat niemand vraagt hoe het mijn achterklep is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dieren zijn oh zo goed in het vermommen van klachten, want een dier dat zijn zwakte/ziekte toont, is kwetsbaar.
Je laatste zin is compleet belachelijk (ik heb nergens een vraag van jou gezien over een beschadiging aan je achterklep, dus dat zal ook wel meevallen).

Antwoorden (3)

De enige die hier iets zinnigs over kan zeggen is de dierenarts - daar had je al geweest moeten zijn. Stel dat er iets ernstigs met de poot is, dan heeft je hond nu een tijd onnodig pijn gehad en als er alsnog iets mee moet gebeuren, kan dat je ook extra geld gaan kosten.
Bel naar de dierenarts voor overleg!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, alleen niet bellen, maar erheen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Als de poot echt gebroken was zou hij er waarschijnlijk helemaal niet op lopen.

Of het vanzelf goed komt? Denk van niet, anders was het al wel in orde met hem.

Dus dierenarts bellen!
12 jaar geleden
???!!!!

als ie na een #paar weken# nog mank loopt en je nog niet eens naar de DA bent geweest (anders had je wel geweten wat het dier mankeerde) heb je mi alle reden om je ogen uit je hoofd te schamen en vraag ik me af of je wel een hond waard bent, sorry.

hier op GV staat de röntgen ogen niet aan de glazen bollen ook niet. m.a.w. de enige die een juiste diagnose kan stellen is een dierenarts.

morgen ochtend dus meteen bellen, en hou er rekening meer dat blijvende schade niet gegarandeerd is omdat je ja pas na een paar WEKEN!!!!! afvraagt wat er eigenlijk met die poot aan de hand kan zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
#uitblijven# van blijvende schade niet gegarandeerd kan worden moet het dus zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Onvoorstelbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thanx :) sta vaker met mijn oren te klapperen hier, maar dat ik me echt zo kwaad kan maken is de eerste keer. niet te geloven hoe mensen soms met hun huisdier omgaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap het ook niet,ik had er al na een paar uur gezeten als mijn hond dan nog mank had gelopen.