Waarom wil een kat altijd naar binnen / buiten zodra je de deur bijna dicht doet?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

een kat vindt het van groot belang dat hij controle heeft over, en volledige toegang tot, zijn leefgebied. daarom controleert hij af en toe voor zijn gemoedsrust of het personeel desgewenst de deur verder voor hem opent. het is dus niet zo dat hij perse naar buiten of binnen wil, want vaak keert hij weer op z'n schreden terug. controle is waar het om draait.

Misschien omdat hij zich dan realiseert dat het anders te laat is? Geen idee verder.. Maak een kattenluikje, heb je dat probleem ook niet meer :P

om te laten zien dat hij de baas is. Jij bent zijn bediende, en daar wordt je subtiel op gewezen, door dit gedrag;) Dus wacht maar braaf tot hare/zijne majesteit binnen is.

Je moet je verdiepen in kattenpsychologie. Een kat houdt je graag voor het lapje. Als mijn kat binnen wil doe ik de deur open, maar dat moet snel want het is koud. Hij wandelt dan op zijn dooie gemakje binnen. Dat is typisch kat. "Ik ben baas, jij bent mijn knecht"

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100