Hoeveel is een chihuahua in euro waard?

ik heb een kortharige chihuahua, ze is zwart,bruin met wit en ik heb begrepen dat chihuahua rassen erg duur zijn en ik zou willen weten hoeveel ongeveer mijn chihuahua waard is.

ze is een meisje en ze is bruin, zwart met wit en ze is kern gezond.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.5K

Antwoorden (6)

Bij een orginele fokker, die volgens de richtlijnen werkt, kun je rekenen op een bedrag van € 800 euro tot ongeveer € 1000 euro. De Chihuahuapup heeft dan mogelijkerwijs een stamboom en is geheel goed verzorgd dus ontwormd, ingeënt en gechipt. Én wat ook heel belangrijk is: is dat de chihuahua pup heel sociaal tam is.

Voor een stamboomloze Chihuahua betaal je ongeveer € 500 à € 600.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoewel ik je vraag dubieus vind, toch een antwoord:
Chihuahuas zijn te koop voor een prijs variërend van € 300,- tot € 1.000,-.
Maar ik ga ervan uit dat je die van jou voor nog geen € 1.000.000,- zou verkopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor mij €0.01

Voor een eigenaar die zijn dier niet meer kwijt wil €1.000.000.000,00.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, een pup ras chihuahua met een goede naam kan zelfs meer dan 1.000 euro opbrengen.
Hoeveel heb je er zelf voor betaald? Meer dan dat krijg je er niet meer voor, omdat de hond ouder is.

Wil je de hond verkopen dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt er maar net van af of de hond een stamboom heeft. Hoe langer en beter de stamboom hoe duurder de hond. Maar als de hond al in je bezit hebt dan weet je toch wat hij heeft gekost?
12 jaar geleden
De hond is als het goed is onbetaalbaar veel waard voor je.

Als je de hond wilt herplaatsen zou ik een klein bedrag vragen, zoals 100 euro. Hierdoor komen er geen mensen op de advertentie af die een gratis hond willen. Als je zeker weet dat ze een goed huisje krijgt kan je haar altijd nog gratis weggeven.

Het ras, de chihuahua is erg ongezond. Dit komt voornamelijk door zogenaamde pretnestjes en broodfokkers. Bij fokkers die aangesloten zijn bij de Chihuahua Club Nederland of België en dus ook de Raad van Beheer heb je veel meer kans op een gezonde pup. Ze testen op erfelijke ziektes bij de ouderhonden waardoor ze ook ziektes bij de pups uitsluiten. Zieke honden worden (als het goede fokkers zijn) niet gebruikt. Je kan je voorstellen dat deze tests veel geld kosten, zeker bij een ongezond ras. De fokker moet ook betalen voor bijvoorbeeld de vervoerskosten naar de reu toe, en als het even tegenzit(voor de fokker) woont de reu in het buitenland. De fokker moet ook x aantal dagen vrij nemen voor de pups. Al die kosten worden doorberekend aan de eigenaren van de pups, wat zich dus vertaald in het aanschafbedrag. Ik denk dat de stamboom dan met 72 euro het minste kost van alles.

Het gaat dus niet om de stamboom zelf, maar het verhaal van erfelijke ziektes daar achter. Aangezien je niet aangeeft dat ze een stamboom heeft neem ik aan dat ze er geen heeft. Of ze kerngezond is weet je dus nooit. Je kan haar laten testen op al die erfelijke ziektes, maar deze kunnen ook een generatie overslaan. Daarom zijn stambomen ook zo handig én nodig bij een rashond. Een chihuahua pup bij een erkende en goede fokker kost door dit(en nog wel door meer dingen) minimaal 1000 euro. Reken maar op 1500 euro. Maar dan heb je wel een gezonde en goed gesocialiseerde pup. De fokker maakt vaak nog verlies op zo'n nestje.

Pups zonder stamboom en zonder geteste ouders kosten voor de fokker maar rond de 100 á 150 euro per stuk. Echter verkopen ze deze voor rond de 700 euro. Tel uit de winst. Je hebt een grote kans dat ze ziek worden en je hebt geen garantie op een goed gesocialiseerde pup.

Wat zou je liever hebben? Een dure, gezonde pup die met liefde zonder financieel oogpunt is opgegroeid.

Of een minder dure(Maar nog steeds duur voor wat je krijgt), waarschijnlijk ongezonde pup die misschien met liefde, en zéker met financieel oogpunt is opgegroeid?

Note: Nee, dit betekend niet dat ik tegen stamboomloze honden ben. Ik ben tegen mensen die onverantwoordelijk fokken.