waar kunnen wij betaalbare en goedkope hulp voor onze hond vinden?

wij hebben sinds 3.5 jaar een hond. een tekkel / jack russel teefje. maar sinds we in ons nieuwe huisje zitten blaft ze als de voordeur bel gaat of als er iemand door de poort komt ( ook bekende ). ze houd pas op als ze weet wie er binnen komt.

ook heeft ze problemen met de nieuwe hond van mijn schoonouders. die hebben sinds een aantal weken een boomer pup teefje, maar onze hond moet hier niks van weten.

wij zoeken iemand die verstand heeft van honden en ons kan helpen. op internet kwam ik 'packleader' tegen, maar die rekenen 62,50 per uur ( en wij moesten rekenen op een sessie van 2,5 uur ). dit is dur vrij prijzig

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Er is veel kaf onder het koren. Hondentherapie is een onbeschermd beroep. Je zou met een koopje wel eens de mist in kunnen gaan. Zoek een therapeute die gediplomeerd is. Het probleem waar jij mee worstelt is niet zo groot. In één sessie kunnen ze je wijzen op je verkeerde houding, want dit is duidelijk een rangorde-probleem. in de nieuwe omgeving is de hond niet direct gewezen op de grenzen die hier gelden. Andere deurbel-klank (onzekerheid), andere achteringang (onzekerheid), nieuw hondje (onzekerheid).
Jij moet de hond de zekerheid verschaffen waar hij om vraagt. Blaft hij bij de bel? Stil en naar zijn plaats brengen voordat je opendoet. Komt hij blaffend achter je aan: terug en afleggen en stil! Ze wachten maar even aan die deur.
Bij de poort hetzelfde. Hoe zit het met die boomer? Wil jouw hond niet dat die hond in jullie huis komt, is dat ook moeilijk als je hem gewoon op neutraal terrein tegenkomt. Is de boomer agressief? Is de andere hond dominant. Hier valt weinig over te zeggen zonder meer informatie. Normale prijs voor een therapeute is 65 euro en verdere gratis begeleiding over de telefoon. Dan ben je van alle ellende af en juist geïnformeerd. Jij moet zelf namelijk een hoop kennis op doen, die hond zal daar bij gebaat zijn.

Antwoorden (4)

Probeer het zelf eens met de riem om. laat bekende achterom komen als de hond gaat blaffen corrigeren met de riem zonder iets te zeggen of te doen. Negeren dbedoel ik Is het proberen waard lijkt me succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt hier zelf een hoop aan doen.

Volg de afleveringen eens van The Dogwhisperer,van ma t/m vr om 19.00 op NGC en op de vrijdag krijg je meerdere afleveringen in de avond.
Dit probleem heb ik wel vaker voorbij zien komen dus een grote kans dat je een aantal afleveringen ziet wat je het beste kunt doen in jouw situatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb toch nare dingen over zijn methode gehoord, en dingen die je achter de schermen niet ziet.. Ik zou dit niet na gaan doen! Er staat niet voor niks bij elke oefening dat je het niet zonder profs moet doen
Ivana
12 jaar geleden
Gns, niks mis met de Dogwhisperer. Vergeet niet dat hij naast de normale onopgevoede honden, ook met mishandelde honden en honden te maken krijgt die echt niet sporen.
Dat je op moet passen met het toepassen van zijn technieken is duidelijk. Een juiste timing is van essentiëel belang. Er wordt ook vaak bij gezegd dat je een hondentherapeut in de arm moet nemen.
Maar voor de normale gevallen, waarbij de hond als mens is behandeld of te veel vrijheid heeft gekregen, zijn deze uitzendingen vaak een eye-opener.
Ik weet niet waar je woont, maar in bijna iedere plaats is wel een hondentrainingsschool.

http://www.hondenschoolhetrooike.nl/

http://www.hondentrainingen.nl/

Je moet namelijk geen hulp voor je hond hebben,
maar voor jezelf.
Jij bent de baas over die hond, dus jij moet leren om
op een goede manier met het beest om te gaan.

Je kunt zelfs een thuisstudie doen.
http://www.laudius.nl/alles-over-honden.html

http://www.youtube.com/watch?v=Woi030oqWhk

En er zijn veel meer filmpjes op You Tube.
Doe er je voordeel mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik mag maar 1 plus geven, maar ik ben het helemaal met je eens
kijk gewoon de afleveringen dog wisperer is op het internet tevinden leer je veel van en hat kost niks aleen veel enasie dus je moet geduld heben en als de hond goed doet geef hem dan een snoepje voor beloning zo leer een hond het ook