Hoe maak ik 2 kleine poesjes duidelijk dat ze hier niet wonen en ik hun baasje niet ben?

Vandaag speelde mijn zoontje in de achtertuin toen er ineens 2 schattige kleine poesjes de achtertuin kwamen instappen. Mijn zoontje vond ze geweldig. Ik heb hem verteld voorzichtig met ze te zijn en ze geen pijn te doen. Hij heeft ze geaaid en ze bleven de hele tijd bij hem in de buurt. Ik dacht ze gaan vanzelf wel weer weg... Nee, dus.
Mijn zoontje ging naar binnen om zijn middagboterham te eten en de poesje wilden met hem mee naar binnen. Ik heb ze weer naar buiten gezet. Daarna hebben ze een uur op de vensterbank zitten miauwen. Ging mij door merg en been. Toen probeerden ze door het openstaande kamerraam te springen. Die is trouwens best hoog en ze bungelden aan het raamkozijn... Het voelde als een poesjes invasie. Ze zitten hier nog steeds te miauwen.Mijn zoontje wil graag weer buiten spelen maar ik ben bang dat ik ze dan helemaal niet meer weg willen. Wie heeft er verstand van katten en kittens en weet hoe ik ze het beste kan benaderen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

ik begrijp uit je verhaal dat het nog jonge kittens zijn?
die horen nog niet op straat, na castratie is vroeg genoeg.
ik zou de humpies binnen halen, ze eten en drinken geven, en naar het asiel brengen.
kan dat niet, neem dan contact op met dierenbescherming of dierenambulance voor vervoer.

vreselijk, al die jonkies op straat dezer dagen.
vandaag een uitgemergeld exemplaar uit een vuilnisbak bevrijd.
een ander aangereden van de weg geschraapt.
help deze diertjes ajb.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onze loetje is ook een keertje ontsnapt en toen hebben onze achterburen ons poesje naar het asiel gebracht waar ik haar weer weggehaalt heb, maar onze achter buren moesten wel 30 euro betalen omdat ik zo dichtbij woonde. Als ze nu de ambu gebeld had konden ze ff de chip chekken en was het zo opgelost. Ik heb hun de 30 euro terug gegeven.......maar dan nog lijkt mij beter de ambu te bellen, wat denk jij?
Rieneke1
12 jaar geleden
hier geldt die regeling niet, alleen de eigenaar moet opvangkosten betalen.
ik werk zelf bij de ambu, en jonge kittens halen we van straat, en brengen ze naar het asiel.
zulke jonkies kan je nog niet buiten laten lopen.
helaas zijn er veel mensen die dit heel normaal vinden.
als ze moeten betalen is dit mss een wake-up call. ik ben zelf op het moment in overleg met de dierenbescherming.
woon aan een drukke weg, en buren laten hun kittens al vanaf een week of tien buiten.
gevolg: drie van de vier kittens doodgereden.
dit moet een halt toegeroepen worden.
kittens zijn verdorie geen wegwerpartikelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ooh wat erg, bij onwetendheid zouden ze na het overlijden van 1 kitten toch beter moeten weten! Ik heb nu een mama in de pleeg met 2 kittens van 3 dagen oud, een verwilderde kat zou het zijn.......ja ja, het is een hele lieve schootkat die exact weet hoe de kattebak met deksel werkt en staat te jengelen bij het aanrecht als ik de kattenbakjes eten klaar maak......mensen die hun beestje niet laten helpen en nu denken, shit weg met het beest en die jonen en zo kost het me geen geld om het beestje af te staan aan het asiel. Dit gebeurd zo vaak! Dan belt de ambu: we komen een wilde kat brengen en dan maak ik alles in-orde (bench met laken erover, kattebak erin enzo enzo) en dan komen ze hier aan de deur....mmm valt wel weer mee, we konden haar zo oppakken.......
ik heb in al die jaren maar 2x een echte wilde kat gehad na die melding, die andere 40 waren allemaal lief. Een dikke vette boete verdienen deze mensen en een verbod op het houden van dieren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(Zie mijn antwoord voor een foto van 1 van de 2 kittens)
Rieneke1
12 jaar geleden
weet je wat de pest is wicca, er is geen wet die het verbiedt.
hopelijk zijn ze onder de indruk van de pittige babbel volgende week. wat een smurfjes! :)
Rieneke1
12 jaar geleden
zonde dat ze weg zijn nu, blijf idd je ogen maar openhouden en snaai ze van de straat als je ze weer ziet.
ik kan me hier ook enorm kwaad over maken :(

Andere antwoorden (4)

Ik zou ze in ieder geval geen eten/drinken geven: dan blijven ze terug komen.
Vraag in de buurt of er iemand 2 poesjes kwijt is. Of bel even de dierenambulance voor wat meer informatie.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eventueel bij de buren vragen of zij katten hebben, en als het probleem zich blijf voortdoen (dus op andere dagen nog steeds komen.) dan kun je eventueel de dierenambulance bellen.

Als mensen katten vermissen zullen ze daar zeer zeker op zoek naar gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De beste manier is na mijn mening: vangt ze eerst even in bv je schuur en ga actie ondernemen door ze een bandje van het asiel/dierenambulance (kun je om vragen) om te doen met de tekst: van wie ben ik? Er is iemand die denkt dat ik een zwervertje ben aub bellen naar…..............

Na een dag of 3 mag je de dierenambu bellen of ze naar een asiel in je buurt brengen, voer ze in iedergeval niet, maar zet wel wat water klaar. Mochten ze nu wel blijven plakken bij jou tot die tijd, dan kunnen ze best even zonder eten, maar water is wel belangrijk. Laat ze wel gewoon buiten, dan geef je ze de kans terug naar huis te gaan.

Bij ons asiel is de regel, woont de kat achteraf toch binnen 500 meter van de vindster de kosten voor de vindster zijn, dus vandaar dat wij altijd zeggen, haal eerst zo n bandje op, want na drie dagen kun je er van uit gaan dat het om een zwervertje gaat. Soms werken mensen overdag, maar dan komt het beestje s avonds wel weer thuis natuurlijk en zien ze het bandje.

Toegevoegd na 22 uur:
(ps dit is 1 van de 2 kittens die ik nu in de pleeg heb, ze zijn tussen de 2 en 4 dagen oud)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou een briefje maken en daar op schrijven dat er 2 poesjes zijn komen aanlopen, met jouw adres en telefoonnummer erbij natuurlijk.
Dit briefje doe je in de brievenbussen in jullie straat en de straat er achter. Omdat het nog maar jong poesjes zijn zullen ze niet van heel ver komen.
Reageert er niemand binnen 3 dagen, dan zou ik de Amivedi of de dierenambulance bellen.
Of ze adopteren, dat kan ook...

Toegevoegd na 10 minuten:
Je kunt zulke klein katjes niet duidelijk maken dat ze niet bij jou thuis horen. De enige manier is om ze geen eten te geven, maar dat mag niet te lang duren. Geef ze wel water.
Ze zijn zo klein dat ze waarschijnlijk ook niet de weg naar hun huis terug zullen vinden. Hun baasje is vast al wanhopig op zoek.