Een stervend konijn met rust laten?

Wij hebben een konijntje gekocht een paar dagen geleden, maar het is nu erg ziek. Ik voel dat het einde in zicht is.

(ik ben al bij de dierenarts geweest en ze heeft een spuit met antibiotica en vitamines gehad maar ook de da zei dat de kans groot is dat ze sterft)

Maar nu zit ik met een dilemma, Ik weet dat wij als mensen elkaar na staan tijdens het sterfproces, dat wij als nabestaande daar troost uit putten, maar dieren zoeken toch juist een rustig plekje om te sterven?
Ik heb haar in een doos,met zachte handdoeken, en een drinkflesje apart gezet om haar rustig te laten gaan.......

Wat is voor het konijntje zelf het beste?

Toegevoegd na 6 dagen:
Dank je wel iedereen....voor de fijne woorden......allemaal een +

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
19.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze is inmiddels overleden, we waren net even 1 en half uurtje weg en nu is ze overleden. Ze heeft trouwens slijm bij haar kontje…..ik ga pets place zeker even bellen morgen…....ze zat met 2 cavia’tjes in een hokje in de winkel.
Als we een ander konijntje mogen uitzoeken ga ik vragen of dat over een week of 4 mag, dan hoop ik als er iets heerst dat het voorbij is en hier thuis alles bacterievrij is…...
bedankt voor de lieve antwoorden allemaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ag gut.. ik leef ook met je mee! Echt super veel sterkte! Maar mijn konijn heeft ook vaak slijm bij haar kont. Weet jij misschien wat het betekend? Echt heel veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koop een konijtje bij een goede fokker, of kijk voor een nest bij een particulier. Deze zijn niet door gefokt, en dus sterker.su6 en je heb je best gedaan.

Het beste antwoord

Is het konijntje inmiddels gestorven?
En heb je er vrede mee?
De meeste dieren kiezen hiervoor om zo te sterven.
Ik zal je vertellen wat mij is overkomen.
We hadden twee dwergschnautzers, een vader en zoon.
De zoon was drie jaar jonger.
Was zeer gehecht aan zijn baasje, lag altijd bij me, zocht me altijd op, sliep naast me op de bank en keek me altijd recht in mijn ogen.
Maar hij had steeds vaker pijn, hij gaf zo maar een schreeuw als je hem aanhaalde, de dierenarts kon niets vinden.
Toen kwam de dag dat hij niet meer naar buiten wilde, niet meer wilde eten, niet drinken, niet meer naast me op de bank liggen, maar weg van alles in de keuken.
Wilde uiteindelijk niets meer.
Ben naast hem gaan zitten op mijn knieën, hij keek me indringend aan, ik vroeg hem of hij dan maar wilde sterven.
Hij keek me weer indringend aan!
Je mag gaan als je dat wilt, zei ik tegen hem, desnoods morgen nog.
Weer keek hij me indringend aan, donkere ogen, starende blik
zijn kopje ging naar beneden.
Even later wilde hij ineens naar buiten, waar het donker en koud was met volop regen, die is zo terug, zei ik tegen mijn vrouw, want hij had een grote hekel aan dit soort weer.
na een half uur was hij nog niet terug!, ging hem zoeken, kon hem nergens vinden, met een zaklantaren gingen we met zijn tweeën zoeken, na een uur vonden we hem op een onmogelijke plaats waar ik niet bij kon komen, heb van alles moeten wegbreken om hem te kunnen pakken.
totaal verkleumd lag hij even later in zijn mand.
De volgende dag, was hij als eerste buiten en weer was hij weg, weer overal zoeken en weer weggekropen in een onmogelijk hoekje, toen begreep ik het, hij wilde sterven!
het was zijn antwoord op mijn vraag.
We hebben hem naar de dierenarts gebracht en voordat hij stierf keek hij me nog eenmaal doordringend aan!
Toen was hij weg.........................
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik denk dat wat jij hebt gedaan helemaal prima is. Wel heel sneu zeg!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor een dier dat het einde voelt naderen, is rust en afzondering het prettigst.
dat lijkt me zeker op te gaan voor dit beestje, dat jullie immers nog niet kent.
naar allemaal, sterkte ermee!
Rieneke1
12 jaar geleden
Wat verdrietig joh!
Ik denk, dat dit, zoals je gedaan hebt, prima is.
Vaak zie je trouwens ook bij mensen, dat ze pas overgaan (overlijden) als iedereen weg is.
Compliment voor je, dat je er zo goed over nadenkt!!!!
Veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De min is niet van mij maar wilde wel even reageren. Het komt namelijk niet vaak bij mensen voor maar het kan voorkomen. Best regelmatig zie je juist dat mensen sterven als er juist mensen binnen komen of als ze gewacht hebben op iemand die net binnenkomt. Je ziet idd vaak dat ze ergens op wachten maar dat kan van beide kanten zijn. Of ze zijn alleen of ze wachten juist op iemand die ze graag willen zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor je reactie BlonT.
Mijn ervaring is, dat het vaak voorkomt...vaker dan ik had verwacht, vandaar mijn toevoeging bij de vraag. Ik had misschien "relatief vaak" moeten schrijven.
Prima zo! Gun hem zijn rust...

Alleen, waar heb je dat konijntje gekocht? Ik zou wel even terug gaan. Misschien zit er een ziekte bij dat nestje en moeten de kooien gedesinfecteerd worden. En ik denk dat je een nieuw konijntje mag uitzoeken. Niet om deze gelijk te vervangen, maar omdat je een "miskoop" had.

Sterkte...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste antwoord na mijn mening!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze is inmiddels overleden, we waren net even 1 en half uurtje weg en nu is ze overleden. Ze heeft trouwens slijm bij haar kontje.....ik ga pets place zeker even bellen.......ze zat met 2 cavia'tjes in een hokje in de winkel.
Als we een ander konijntje mogen uitzoeken ga ik vragen of dat over een week of 4 mag, dan hoop ik als er iets heerst dat het voorbij is en hier thuis bacterievrij zijn......
bedankt voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sneu hoor, zo'n klein beestje. Maar gelukkig is hij zo super verzorgd en heeft hij in een respectvolle omgeving met aandacht en liefde, zijn laatste dagen doorgebracht.
Dar heeft eigenlijk ieder mens en ieder dier recht op.
Goed gedaan hoor Wiccalife!
Ik denk dat het prima is wat je doet en ik denk dat je vooral moet denken aan het beestje met rust te laten. Ga er niet de hele tijd bovenop zitten maar zorg ervoor dat het dier er comfortabel bij ligt en geef het de ruimte en de rust om te sterven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet uit ervaring dat mijn cavia's het fijn vonden toen ze op sterven lagen om af en toe bij ze te komen zitten en zachtjes te aaien/borstelen. maar ik denk dat wat je nu doet ook prima is. misschien kun je hem wel laten weten dat je bij hem bent door af en toe bij hem te komen kijken en dan een beetje tegen hem te praten.