Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Een stervend konijn met rust laten?

Wij hebben een konijntje gekocht een paar dagen geleden, maar het is nu erg ziek. Ik voel dat het einde in zicht is.

(ik ben al bij de dierenarts geweest en ze heeft een spuit met antibiotica en vitamines gehad maar ook de da zei dat de kans groot is dat ze sterft)

Maar nu zit ik met een dilemma, Ik weet dat wij als mensen elkaar na staan tijdens het sterfproces, dat wij als nabestaande daar troost uit putten, maar dieren zoeken toch juist een rustig plekje om te sterven?
Ik heb haar in een doos,met zachte handdoeken, en een drinkflesje apart gezet om haar rustig te laten gaan.......

Wat is voor het konijntje zelf het beste?

Toegevoegd na 6 dagen:
Dank je wel iedereen....voor de fijne woorden......allemaal een +

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
19.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze is inmiddels overleden, we waren net even 1 en half uurtje weg en nu is ze overleden. Ze heeft trouwens slijm bij haar kontje…..ik ga pets place zeker even bellen morgen…....ze zat met 2 cavia’tjes in een hokje in de winkel.
Als we een ander konijntje mogen uitzoeken ga ik vragen of dat over een week of 4 mag, dan hoop ik als er iets heerst dat het voorbij is en hier thuis alles bacterievrij is…...
bedankt voor de lieve antwoorden allemaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ag gut.. ik leef ook met je mee! Echt super veel sterkte! Maar mijn konijn heeft ook vaak slijm bij haar kont. Weet jij misschien wat het betekend? Echt heel veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koop een konijtje bij een goede fokker, of kijk voor een nest bij een particulier. Deze zijn niet door gefokt, en dus sterker.su6 en je heb je best gedaan.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Is het konijntje inmiddels gestorven?
En heb je er vrede mee?
De meeste dieren kiezen hiervoor om zo te sterven.
Ik zal je vertellen wat mij is overkomen.