hoe zorg ik dat mijn hond niet vals word?

ik heb een hond, heel lief beest voor mij.
maar elke keer als ik met haar in de tuin zit, of haar alleen in de tuin laat.
gaan kleine kinderen in de buurt haar pesten door stokken door de schutting te steken, of met steentjes gooien.

hier persoonlijk heb ik die jongens al op gepakt, en ik heb mijn schutting dicht gemaakt.

maar vaak komt mijn kleine nichtje nog langs en dan moet ik haar weg doen omdat ze als "vijand" word gezien die bij dat hek stond.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit snel stopt?
Afmaken, weggeven of opsluiten in tuin is geen optie. omdat ik van haar hou, en niet alleen in de tuin laat ivm stenen gooien.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je hond zal positieve ervaringen van je nichtje moeten gaan krijgen. Je kunt beginnen met haar wat lekkers te laten geven, bij het hek of op een andere plek.
Maar eigenlijk is het wel echt een probleem, dus ik denk dat je advies aan een gedragstherapeut moet vragen. Kijk eens in je woonplaats rond naar iemand die (goede) cursussen geeft, vraag namen bij de dierenarts of dierenwinkel.
Goed dat je er mee aan de slag wil overigens, een bijtincident moet je echt proberen te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het eerste waar ik aan dacht is om de bron aan te pakken:

Je nichtje doet niks, die doet die hond niets kwaad, maar die hond denkt daar duidelijk anders over. Wat je kan doen is om je hond af te leren om je nichtje te zien als vijand, dus zodra je al merkt dat je hond "verschijnselen" vertoont, dus aanstalten maakt, kan je al je hond corrigeren. Volgens mij is een simpel shh als genoeg.

Ik denk zelf dat je dit wel nog een poosje vol moet houden, net zo lang tot je hond snapt dat het nichtje geen vijand is, maar een vriend.

Maar goed, ik kan het ook mis hebben (of teveel naar Cesár Milan gekeken), dus ik hoop dat je wat aan mijn antwood zal hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga met de hond op hondentraining